Coca-Cola lanceert zero sugar variant

Coca-Cola lanceert zero sugar variant
  • Food-en-retail
  • 27 jun 2016 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieInnovatieFood

Coca-Cola brengt in september 2016 een nieuw product op de Nederlandse markt: Coca-Cola zero sugar. Dat maakt het concern vandaag bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen. De smaak van de nieuwe Coca-Cola zero sugar lijkt nog meer op de klassieke Coca-Cola.

De ingrediënten zijn niet gewijzigd; alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die in de afgelopen 10 jaar in Nederland is gevoerd voor Coca-Cola zero. 

Caloriearm assortiment
 ‘We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren. We zijn ons ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst’, vertelt Richard Schlasberg, country manager Coca-Cola Nederland.

Duidelijk over suikervrij
De naam Coca-Cola zero sugar is bewust gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Het blijkt namelijk dat veel consumenten niet altijd goed weten hoeveel calorieën een frisdrank bevat. Zo toonde onderzoek van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) van vorig jaar aan dat 78 procent van de Nederlandse consumenten het aantal calorieën in een light-frisdrank enorm overschat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd, geheel in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Op de zwarte achtergrond is de iconische rode disk met het Coca-Cola logo geplaatst met daarboven de vermelding ‘zero sugar’. Het merendeel van de Coca-Cola zero sugar die in september 2016 in Nederland verkrijgbaar is, komt van Nederlandse bodem. De drank wordt grotendeels geproduceerd in de Coca-Cola fabriek in Dongen, waarbij gebruik wordt gemaakt van lokale ingrediënten.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken