Emté start met aanbiedingenzuil

24jun 201612:00
  • Food-en-retail
  • 13094 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodConsumentenActies

nieuws Supermarktketen Emté is in week 24 gestart met persoonlijke aanbiedingen in de winkel. Klanten kunnen hun Fijnproeverspas of app scannen aan de aanbiedingenzuil en krijgen dan hun persoonlijke aanbiedingen. Het betreft een pilot die gestart is in de winkel in Berlicum en is onderdeel van de doorontwikkeling van Emté 3.0.

Klanten die gebruik maken van de EMTÉ Fijnproeverspas ontvangen al eens per twee weken hun persoonlijke aanbiedingen via e-mail. Nu is er een extra kanaal op de winkelvloer aan toegevoegd. De werking is eenvoudig en intuïtief. Na het scannen worden de aanbiedingen getoond en vervolgens kan de klant ervoor kiezen om deze te printen zodat ze als reminder in de winkel meegenomen kunnen worden. Voor het berekenen van de juiste aanbiedingsprijs is geen coupon of iets dergelijks nodig. Door het scannen van de Fijnproeverspas berekent het kassasysteem de individuele actieprijs.

Persoonlijke aanbiedingen
De aanbiedingenzuil verhoogt de zichtbaarheid van de persoonlijke aanbiedingen op de winkelvloer en is een extra service aan de klant. Daarnaast levert het een groot onderscheidend vermogen omdat de aanbiedingen écht persoonlijk zijn. Zij worden gegeneerd door gebruik te maken van big data algoritmes, gebaseerd op individueel koopgedrag van klanten met een Emté Fijnproeverspas. De pilot zal enkele maanden duren.


comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken