Plus introduceert boodschappen app
- Food-en-retail
- 23 jun 2016 @ 09:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieFoodApps
- 23 jun 2016 @ 09:30
- Redactie Food en Retail
Ruim 75 procent van de consumenten maakt een boodschappenlijstje. Klanten gebruiken hiervoor steeds vaker hun mobiele telefoon in plaats van een geschreven lijst. Met de nieuwe app maakt Plus het deze klanten nu nog makkelijker. Naast een uitgebreide boodschappenlijstfunctie – van waaruit de boodschappen direct te bestellen zijn – toont de app onder meer ook een assortiments- en aanbiedingenoverzicht en looproutes per winkel.
In de app zijn het assortiment en de aanbiedingen in de door de consument gekozen winkel te bekijken. Ze voegen producten eenvoudig toe aan hun boodschappenlijst. De klant kan alle boodschappen noteren in zijn boodschappenlijst, ook boodschappen waarvoor de klant niet bij de supermarktketen terecht kan. Hiermee is het complete boodschappenlijstje op één plek bij te houden, zelfs zonder mobiel internet.
Gebruiksvriendelijk
Voorafgaand aan de ontwikkeling van de app deed PLUS uitgebreid markt- en klantonderzoek naar de behoefte aan, en verwachtingen van een app. Daarnaast is de gebruikersvriendelijkheid van de app getest om klanten optimaal te ontzorgen. In de loop van dit jaar wordt de app verder uitgebreid om hem nog completer te maken – wederom op basis van input van klanten. Zo maakt boodschappen doen nog makkelijker.
Toevoegen en afvinken
Doordat 80 procent van de benodigde wekelijkse boodschappen meestal herhaalaankopen zijn, is de boodschappenlijstfunctie zo gemaakt, dat klanten hun boodschappen heel eenvoudig toevoegen, afvinken en voor de volgende keer weer terughalen. Door de lijst te sorteren op de indeling van de winkel, wordt het winkelbezoek nog efficiënter.
Mijn Plus account
Met het Mijn Plus account kan de consument op meerdere apparaten aan hetzelfde lijstje werken. Zo kunnen alle gezinsleden binnen een huishouden gezamenlijk een boodschappenlijst bijhouden en nooit meer iets vergeten. Bovendien zet de klant dit lijstje eenvoudig om naar een bestelling bij zijn lokale Plus supermarkt. De bestelling is daarbij ook nog aan te passen, zodat het nog aangevuld kan worden wanneer er toch iets ontbreekt. Inmiddels bieden bijna tweehonderd Plus supermarkten de mogelijkheid om producten te bestellen en thuis of op het werk te laten bezorgen*. Bij PLUS zijn de boodschappen in goede handen.
De app is gratis verkrijgbaar in Apple’s App Store en de Google Play Store.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hema springt in op rookworstgerucht25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing