Brussels Airlines serveert frites aan boord

Brussels Airlines serveert frites aan boord
  • Food-en-retail
  • 8 jul 2016 @ 09:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Vliegmaatschappij Brussels Airlines heeft frites toegevoegd aan de menukaart aan boord. Passagiers op Europese vluchten die langer dan twee uur duren, kunnen de patattekes vanaf 8 juli 2016 bestellen. Het zal gaan om ovenfriet, aangezien bakken in frituurolie aan boord wat lastig is. Behalve over een vliegend frietkot blijkt de keuken aan boord van de toestellen over nog meer Belgische lekkernijen te beschikken, meldt BA.

De patat wordt geserveerd met ketchup of mayonaise. Het reismerk Brussels Airlines wil buitenlanders laten kennismaken met het 'beste van België', volgens Nu.nl. 'Ook wil ze Belgische passagiers een thuisgevoel geven tijdens de vlucht. Brussels Airlines is van plan om binnenkort ook warme wafels aan te gaan bieden. Het is niet het eerste "typisch" Belgische voedsel dat de maatschappij aan boord serveert.'

Belgische iconen
Naast de frites zullen er binnenkort ook warme wafels verkrijgbaar zijn op de vluchten, waar veel buitenlandse reizigers van houden, meldt Geert Sciot van B
russels Airlines. 'Wij zetten ons sinds jaren in om een vliegende ambassadeur te zijn voor België en om buitenlandse klanten zoveel mogelijk te laten kennismaken met het beste dat ons land te bieden heeft. Voor de Belgische klanten wil de maatschappij dan weer een thuisgevoel geven vanaf ze aan boord van hun vlucht stappen. Zo heeft Brussels Airlines maaltijden van Belgische sterrenchefs aan boord van langeaftsandvluchten, Belgische bieren, kazen en chocolade. Daarnaast hebben we drie vliegtuigen gewijd aan Belgische iconen: Kuifje, Magritte en de Rode Duivels.' (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken