Duitse Lidl lanceert gentechvrije melk

Duitse Lidl lanceert gentechvrije melk
  • Food-en-retail
  • 14 jul 2016 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMVO

Lidl is de eerste Duitse retailtketen die melk gaat leveren met het certificaat ‘Ohne Gentechnik’. Dit certificaat garandeert dat de melk komt van koeien die geen genetisch gemodificeerd veevoer (zogenaamd GM-voer) krijgen. In Nederland is de consument nog niet zo opmerkzaam op GM-ingredienten in bijvoorbeeld maisolie of indirect via veevoer in melk en kaas, maar een omslag is te verwachten.

De koeien die de melk leveren aan de Duitse Lidl voor de private label melk van het merk 'Milbona', gaan vanaf deze week aan het GM-vrije voer,  meldt dagblad de Frankfurter Algemeine. De melk van het huismerk van Lidl mag daardoor het officiële logo ‘Ohne Gentechnik’ gaan voeren. Vanaf september moeten ook de kaas en houdbare melk gegarandeerd GM-vrij zijn, schrijft Distrifood. De melk wordt voor consumenten niet duurder. Lidl wil hiermee de markt transpanter maken. Vaak heb je niet door dat je indirect of direct GM-waar eet, ook in Nederland niet. De Duitse Lidl volgt met het GM-vrij maken van de melk een trend. ook andere ketens, zoals Rewe, Aldi en Netto bieden in ons buurland GM-vrije producten aan. Eieren en pluimveevlees zijn vaak al van het logo voorzien. In totaal mogen al ruim 4000 levensmiddelen het gecertificeerde logo ‘Ohne Gentechnik’ voeren.  Dat deelde de organisatie ‘Lebensmittel ohne Gentechnik’ mee, die in opdracht van het ministerie van Landbouw de certificering voor haar rekening neemt. Gezien het groeiend consumentenbewustzijn en de belangstelling voor gezond en natuurlijk eten in Nederland, is te verwachten dat ook hier de vraag naar GM-vrije certificering zich zal ontwikkelen. (bronnen: Frankfurter Algemeine.en Distrifood)


    Het nieuwe GM-vrije Lidl-pak

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken