Nieuwe visinnovaties bij Albert Heijn
- Food-en-retail
- 5 jul 2016 @ 09:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 5 jul 2016 @ 09:35
- Redactie Food en Retail
Vanaf vandaag vinden klanten nog meer verschillende vissoorten bij Albert Heijn. Maar liefst 21 nieuwe visproducten zijn toegevoegd: van vis op de huid voor echte visliefhebbers tot een makkelijk te bereiden gebakken scholfilet voor klanten die wat vaker vis willen eten maar niet goed weten hoe zij vis moeten bereiden. Ook het garnalenassortiment is uitgebreid en verbeterd, meldt AH, 'waardoor de natuurlijke zachte en ziltige garnalensmaak beter tot zijn recht komt.'
Elke week een dagje vis
Steeds meer klanten eten graag af en toe een dagje geen vlees. Vis is dan een prima alternatief: vis is goed voor de gezondheid omdat visvetzuren goed zijn voor je hart en bloedvaten. Daarom adviseert het Voedingscentrum één keer per week vis te eten. Om dit makkelijk te maken voegt Albert Heijn vanaf deze week 21 nieuwe visproducten aan het schap toe. 'Voor ervaren viseters hebben we drie nieuwe soorten vis op de huid. Het mooiste en dikste deel van de roodbaars en de schelvis en een biologische doradefilet. Op de verpakking staat hoe je de vis het beste kunt bereiden. Voor wie dit toch net nog een stap te ver is, zijn er ook gebakken vissoorten zoals kabeljauwwangetjes, schol of pangasius.'
Verbetering garnalen
AH vervolgt: 'Het ligt misschien niet voor de hand, maar om garnalen langer goed te kunnen bewaren, worden conserveringsmiddelen toegevoegd. Omdat we streven naar zo min mogelijk toevoegingen in alle producten zijn ook de garnalen onder de loep genomen. Het resultaat is een forse vermindering van toevoegingen waardoor de ware smaak van garnalen veel beter tot zijn recht komt. Van alle verse vis bij Albert Heijn is 97% duurzaam. De laatste drie procent bestaan uit Hollandse garnalen en rivierkreeftjes. We werken met de visserij samen om die ook op een duurzame manier te vangen of te kweken.' (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Albert Heijn
- vis
- vis
- verbeterd
- zee
- op de huid
- AH
- duurzaam
- vissoorten
- veggy
- uitgebreid
- garnalenassortiment
- vleesloos
- voedselbewust
- Voedingscentrum
- biologisch
- scholfilet
- visproducten
- eten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing