Plus blijft groeien

Plus blijft groeien
  • Food-en-retail
  • 8 jul 2016 @ 15:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkWinkelen

Het gaat goed met Plus, meldt Plus. De retailketen behaalde over de eerste 26 weken van 2016 een consumentenomzet van ruim 1,1 miljard euro. Dit is een omzetgroei van 4,3% ten opzichte van 2,8% marktgroei (Nielsen). Het marktaandeel steeg van 6,14% naar 6,23%.

Jan Brouwer, algemeen directeur van Plus: 'We hebben eind vorig jaar de lat voor onszelf nog hoger gelegd als het gaat om de aanscherping van de commerciële koers, vervolgstappen op het gebied van e-commerce en investeringen in de formule. Na de mooie cijfers over 2015 mogen we na een halfjaar concluderen dat daardoor deze stijgende lijn zich ook in 2016 voortzet.'

Hoogste marktaandeel ooit
Het commerciële hoogtepunt van het afgelopen halfjaar was de Angry Birds-spaarcampagne. Deze kleurrijke vogeltjes zorgden in week 21 voor een recordmarktaandeel van 6,59%. Het vorige record stond op naam van de voetbalplaatjesactie in 2008.

Nieuwe communicatiestrategie
Begin april 2016 lanceerde Plus een nieuwe communicatiestrategie. Een strategie waarin aandacht is voor wat voor de klant het allerbelangrijkste is: hun dagelijkse eten en drinken. Met de pay-off ‘Goed eten. Daar houden we van.’ wordt hier invulling aan gegeven. Uit uitgebreid consumentenonderzoek is gebleken dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen. Vooral dat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken, wordt als erg positief ervaren, aldus Plus.

Nog meer online
Na de vernieuwing van de website Plus.nl heeft Plus nu ook een eigen app. Met deze app kunnen consumenten een boodschappenlijstje gesorteerd op looproute in de eigen supermarkt maken en boodschappen bestellen. Dit laatste is inmiddels mogelijk bij bijna 200 Plus-supermarkten.

Nieuwe groente- en fruitafdeling
De groente- en fruitafdeling is het visitekaartje van de winkel. Plus heeft de vernieuwde groente- en fruitafdeling gebaseerd op de wensen van de consument, schrijft de retailer. 'Het doel? Een afdeling die de klant ervaart als de lekkerste van Nederland. Zo hebben actieproducten een prominentere plek gekregen, zijn alle biologische- en streekproducten bij elkaar gepresenteerd, wordt er gebruik gemaakt van modulaire schappen – waardoor er gespeeld kan worden met kleurgebruik en hoeveelheden –, en worden seizoensproducten los gepresenteerd. De nieuwe afdeling staat inmiddels bij 200 Plus supermarkten.'

Plus weer in de prijzen
Tenslotte nam Plus dit jaar voor de tweede keer op rij de award voor meest verantwoorde supermarkt in ontvangst. Daarnaast werd de wijnafdeling wederom gekroond tot Beste Wijnsupermarkt. Ook de wekelijkse folder viel in de prijzen: die won de Beste Folder Award. Alom blijdschap dus bij Plus. Nu nog even de bedrijfsnaam correct als 'Plus' en niet foutief als PLUS leren schrijven. (bron: Plus)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken