Reactie CBL op onderzoek VWS naar naleving leeftijdsgrens alcohol en tabak
- Food-en-retail
- 8 jul 2016 @ 12:11
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PolitiekOnderzoek
- 8 jul 2016 @ 12:11
- Redactie Food en Retail
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel stuurt ons de volgende verklaring: 'Het CBL is verheugd dat alle training en voorlichting door supermarkten rondom de verantwoorde verkoop van alcohol en tabak zijn vruchten afwerpen. Er is duidelijk sprake van een stijgende lijn. Voor de verkoop van alcohol is de naleving gestegen van 52,5 naar 63,3%. Voor tabak is het nalevingspercentage 71,8%, dit was 58,1%...
... De positieve stijging laat zien dat de intensieve en veelzijdige manier waarop supermarktorganisaties het toezicht op de leeftijd verankeren in hun bedrijf succesvol is. Het zet de branche aan ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen, waarbij training van medewerkers, voorlichting van de consument, de NIX18-campagne en onderlinge controles centraal staan. Het CBL verwacht dan ook dat de stijgende lijn zich voortzet.
Het CBL is ook verheugd met het voornemen van het Ministerie om zich meer in te zetten op de sociale norm geen alcohol onder de 18, zodat ook ouders en meerderjarige vrienden van minderjarigen zich meer gaan houden aan deze norm.' (bron: CBL)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- voorlichting
- nalevingspercentage
- training
- verklaring
- voorlichting
- CBL
- alcohol
- naleving
- verkoop
- supermarkten
- tabak
- NIX18-campagne
- medewerkers
- alcohol
- training
- controle
- consument
- verantwoorde verkoop
- Centraal Bureau Levensmiddelenhandel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing