Reactie CBL op onderzoek VWS naar naleving leeftijdsgrens alcohol en tabak

Reactie CBL op onderzoek VWS naar naleving leeftijdsgrens alcohol en tabak
  • Food-en-retail
  • 8 jul 2016 @ 12:11
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PolitiekOnderzoek

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel stuurt ons de volgende verklaring: 'Het CBL is verheugd dat alle training en voorlichting door supermarkten rondom de verantwoorde verkoop van alcohol en tabak zijn vruchten afwerpen. Er is duidelijk sprake van een stijgende lijn. Voor de verkoop van alcohol is de naleving gestegen van 52,5 naar 63,3%. Voor tabak is het nalevingspercentage 71,8%, dit was 58,1%...

... De positieve stijging laat zien dat de intensieve en veelzijdige manier waarop supermarktorganisaties het toezicht op de leeftijd verankeren in hun bedrijf succesvol is. Het zet de branche aan ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen, waarbij training van medewerkers, voorlichting van de consument, de NIX18-campagne en onderlinge controles centraal staan. Het CBL verwacht dan ook dat de stijgende lijn zich voortzet.

Het CBL is ook verheugd met het voornemen van het Ministerie om zich meer in te zetten op de sociale norm geen alcohol onder de 18, zodat ook ouders en meerderjarige vrienden van minderjarigen zich meer gaan houden aan deze norm.' (bron: CBL)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken