Sergio Herman lanceert eigen Fever-Tree tonic

Sergio Herman lanceert eigen Fever-Tree tonic
  • Food-en-retail
  • 13 jul 2016 @ 15:09
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Fris en fruitig, vol van smaak en heerlijk in cocktail of longdrink. De internationaal gevierde chef Sergio Herman lanceert samen met het vooraanstaande premium mixermerk Fever-Tree zijn eigen tonic. 'De smaak doet je wegdromen naar een paradijselijk eiland met verlaten parelwitte stranden, hemelblauw zeewater, lange siësta's en gezellige barretjes', aldus Herman. Inclusief twee shake-recepten voor MarketingTribune-volgers.

Het verhaal van Sergio Herman en Fever-Tree begon aan tafel tijdens de opening van Sergio's restaurant The Jane, nu twee jaar geleden in Antwerpen. Charles Rolls en Tim Warillow, de Britse oprichters van het ondertussen wereldwijde bekende tonicmerk Fever-Tree, waren meteen gewonnen voor het idee om samen een tonic te ontwikkelen en ging gelijk aan de slag met een verzameling kruiden die ze meekregen van Sergio Herman. Niet veel later nodigen zij Sergio uit om naar de beroemde Chelsea Physic Garden in Londen te komen, waar onder meer een fever tree, de bron van kinine, staat. Kinine is oppeppend en een ouderwets middel tegen o.m. malariakoorts, dat veel in de Engelse overzeese gebieden gedronken werd en wordt. En dat in tonic ook tot een aparte smaak en geur leidt. In Londen gingen ze gezamenlijk op zoek naar kruiden en vruchten om een ideale nieuwe combinatie geheel naar de smaak van de chef te ontwikkelen. 
 

Tijdens Sergio’s verblijf op Ibiza heeft hij inspiratie opgedaan, in het bijzonder wat betreft combinaties met citrusvruchten. Na maanden van experimenteren, testen en proeven, bleef er één favoriet over: een tonic op basis van clementines en kaneel.


 

Sergio Herman: 'Lekker eten en drinken associeer ik vaak met vakantie, een periode van ontspanning met vrienden of familie. Voor het bepalen van het smakenpallet van mijn tonic heb ik dan ook teruggegrepen naar de beleving, geuren en smaken van mijn favoriete vakantiebestemming. Deze tonic leent zich perfect voor een verfrissende cocktail op een steiger langs een verlaten kiezelstrand waar de zon ondergaat in zee en een hemel die prachtig oranje kleurt. Heerlijk genieten, daar gaat het om.'

Fever-Tree: love at first taste
De tonic heeft een zachte, ronde, ietwat zoetere smaak door de clementines. Het subtiele element van kaneel zorgt voor een fijne kruidige ervaring. De tonic is perfect voor bijvoorbeeld cocktails of longdrinks met gin of wodka, maar ook puur is het een heerlijk verfrissend drankje. Sergio Herman ontwikkelde twee cocktails met de tonic: Clementines & Basil Love en Cinnamon Satisfaction (beide cocktails worden geserveerd in The Jane). Voor volgers van platform Food&Retail van MT geven we hieronder de receptuur. (PvWK)


Recept Clementine & Basil Love

* Maak een jonge wortel schoon en gebruik een dunschiller om fijne schilletjes van de wortel te trekken

* Neem een royaal wijnglas en schik wat wortelschilletjes in het glas waarna het gevuld kan worden met ijsblokjes
* 10 ml vers geperst limoensap
* 45 ml dry gin
* Vul het glas verder met de inhoud van een gekoeld flesje Fever-Tree Clementine & Cinnamon Tonic Water by Sergio Herman
* Garneer het glas met basilicum blaadjes en een zeste van sinaasappel

Recept Cinnamon Satisfaction
Vul een groot wijnglas met ijsblokjes
20 ml vers sinaasappelsap
45 ml wodka
Vul het glas verder met de inhoud van een gekoeld flesje Fever-Tree Clementine & Cinnamon Tonic Water by Sergio Herman
Garneer met een kaneelstokje en enkele blaadjes citroenverbena 


Verkrijgbaarheid

Fever-Tree tonic water by Sergio Herman is exclusief verkrijgbaar in de restaurants van Sergio Herman. Daarnaast is de Fever-Tree tonic water ook verkrijgbaar in Frites Atelier in Amsterdam. Binnenkort is Fever-Tree tonic water by Sergio Herman via zijn site, vanaf augustus bij slijterijen en vanaf september via retail. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken