Intense introductie voor Aquafresh

Intense introductie voor Aquafresh
  • Food-en-retail
  • 3 aug 2016 @ 15:11
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesWinkelen

Aquafresh introduceert een nieuwe tandpasta met een intens frisse smaak, die naar eigen zeggen tot wel acht keer frisser aanvoelt. 'Dan heb je natuurlijk ook een intens lange openingszin nodig om een intense eerste indruk te maken.' Energize ontwikkelde de introductiecampagne.

Het gebruik van Aquafresh Intense Clean tandpasta, met een intens frisse smaak, vergroot het zelfvertrouwen, stelt het merk. 'En dat is fijn, want zo stap je ook met een zelfverzekerd gevoel af op die leuke man of vrouw. Als je überhaupt weet wat je moet zeggen natuurlijk.

Omdat het vinden van de juiste woorden niet voor iedereen even makkelijk is, komt Energize met een activatiecampagne die automatisch een intens lange openingszin voor je samenstelt. Want die eerste paar woorden kunnen het begin zijn van een schitterende relatie, en een frisse adem komt daarbij goed van pas.'

Op de mobiele site impresswithaquafresh.nl kies je een aantal eigenschappen die passen bij degene waar je indruk op wilt maken. Op basis van deze gegevens wordt een persoonlijke openingszin gegeneerd die je kunt gebruiken om het ijs te breken en een onvergetelijke indruk te maken. Je kunt de intens lange openingszin ook delen via social media, e-mail en WhatsApp. Alle deelnemers maken kans op een intens lange date naar de stad van de liefde: Parijs.

Geïntegreerde campagne
Deze activatie is onderdeel van een campagne waarin Aquafresh Intense Clean tandpasta introduceert. Verder is er door Energize een serie radiocommercials ontwikkeld en zal een TV commercial, online advertising, instore promotie en sampling de campagne extra ondersteunen. 'Aquafresh Intense Clean tandpasta zorgt absoluut voor een zelfverzekerd gevoel. Met deze campagne hopen we dan ook heel wat lachende gezichten te krijgen', besluit Martin van Delft, brand manager Aquafresh en Parodontax van GlaxoSmithKline afdeling Consumer Healthcare. (PvWK)


Credits

Opdrachtgever: GlaxoSmithKline Consumer Healthcare
Verantwoordelijke marketeers: Martin van Delft, Marie-Therese Nihot-Scholte en Carola Meulbroek
Bureau: Energize
Creatie: Robin Pas (art/cd), Joris Bellemakers (copy) en Barry Bol (art)
Strategie: Simon van Oldenbeek
Design: Jan Maarten Oolbekkink
Account: Jack Gnodde en Simone Ottenbros
Realisatie: Egotribe

Aquafresh en Energize
GlaxoSmithKline koos na een eerdere samenwerking onlangs opnieuw voor Energize. Dit 'bureau voor verdiende aandacht' gaat aan de slag voor de mondverzorgingsmerken Aquafresh, Sensodyne, Parodontax en pijnstiller Excedrin. Na de succesvolle sociale activatiecampagne voor Sensodyne is nu de introductiecampagne voor Aquafresh een feit.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken