Intersport start campagne 'Balls for Brazil'
- Food-en-retail
- 5 aug 2016 @ 12:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 5 aug 2016 @ 12:06
- Redactie Food en Retail
Intersport lanceert de campagne ‘Balls for Brazil’. Met deze campagne roept de multi-sportspeciaalzaak heel Nederland op om hun oude voetballen in te leveren bij de Intersport winkel in de buurt. Voor elke ingeleverde bal doneren zij 1 euro aan het vrouwenvoetbal in Brazilië, het land waar voetbal wordt gezien als een religie. De consument ontvangt hiervoor een kortingsvoucher van 5 euro op het assortiment van de sportretailer.
Directeur van Intersport Jan Willem Juffer beschouwt sport als een vehikel voor jonge meiden om uit de criminaliteit te blijven en een bestendige toekomst op te bouwen. ‘Drugssmokkel, wapens en criminaliteit zijn voor de Braziliaanse meisjes op jonge leeftijd vaak een enige optie. Met meer aandacht en mogelijkheden voor sport kunnen zij zich onttrekken en beter ontwikkelen voor een bestendige toekomst. Intersport’s merkboodschap ‘Sport to the People’ drukt eenvoudig en emotioneel de essentie van ons merk uit. De actie ‘Balls for Brazil’ sluit daarmee naadloos aan op hetgeen waar wij bij Intersport voor staan.’
De campagne wordt gelanceerd met een tv-commercial die vanaf vandaag te zien is in het reclameblok van de Ster In deze commercial zien we Nederlandse kinderen letterlijk hun bal door geven aan een meisje in Brazilië, die de bal vervolgens weer gebruikt om samen met haar vriendinnen te voetballen. De commercial is opgenomen in diverse Nederlandse steden en in Rio de Janeiro.
Lokale uitrol
Naast de landelijke commercial wordt de actie ook via de social media kanalen en het eigen magazine van Intersport aangejaagd, welke 6 keer per jaar onder 1.2 miljoen huishoudens wordt verspreid. Tot slot is er ook een lokale pr-campagne opgezet, waarbij de verschillende Intersport-ondernemers via huis-aan-huisbladen consumenten oproepen om hun ballen in te leveren bij de lokale Intersport winkel.
De campagne is opgezet in samenwerking Stichting Favele Streets, Stichting More2Win, communicatie- & PR bureau Bijl PR en sportmarketingbureau Triple Double. Meer informatie is te vinden op de website.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing