Intersport start campagne 'Balls for Brazil'

Intersport start campagne 'Balls for Brazil'
  • Food-en-retail
  • 5 aug 2016 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Intersport lanceert de campagne ‘Balls for Brazil’. Met deze campagne roept de multi-sportspeciaalzaak heel Nederland op om hun oude voetballen in te leveren bij de Intersport winkel in de buurt. Voor elke ingeleverde bal doneren zij 1 euro aan het vrouwenvoetbal in Brazilië, het land waar voetbal wordt gezien als een religie. De consument ontvangt hiervoor een kortingsvoucher van 5 euro op het assortiment van de sportretailer.

Directeur van Intersport Jan Willem Juffer beschouwt sport als een vehikel voor jonge meiden om uit de criminaliteit te blijven en een bestendige toekomst op te bouwen. ‘Drugssmokkel, wapens en criminaliteit zijn voor de Braziliaanse meisjes op jonge leeftijd vaak een enige optie. Met meer aandacht en mogelijkheden voor sport kunnen zij zich onttrekken en beter ontwikkelen voor een bestendige toekomst. Intersport’s merkboodschap ‘Sport to the People’ drukt eenvoudig en emotioneel de essentie van ons merk uit. De actie ‘Balls for Brazil’ sluit daarmee naadloos aan op hetgeen waar wij bij Intersport voor staan.’

De campagne wordt gelanceerd met een tv-commercial die vanaf vandaag te zien is in het reclameblok van de Ster In deze commercial zien we Nederlandse kinderen letterlijk hun bal door geven aan een meisje in Brazilië, die de bal vervolgens weer gebruikt om samen met haar vriendinnen te voetballen. De commercial is opgenomen in diverse Nederlandse steden en in Rio de Janeiro.

Lokale uitrol
Naast de landelijke commercial wordt de actie ook via de social media kanalen en het eigen magazine van Intersport aangejaagd, welke 6 keer per jaar onder 1.2 miljoen huishoudens wordt verspreid. Tot slot is er ook een lokale pr-campagne opgezet, waarbij de verschillende Intersport-ondernemers via huis-aan-huisbladen consumenten oproepen om hun ballen in te leveren bij de lokale Intersport winkel.

De campagne is opgezet in samenwerking Stichting Favele Streets, Stichting More2Win, communicatie- & PR bureau Bijl PR en sportmarketingbureau Triple Double. Meer informatie is te vinden op de website

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken