Kwart akkerbouwers wil zonnepanelen aanschaffen
- Food-en-retail
- 11 aug 2016 @ 13:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFood
- 11 aug 2016 @ 13:00
- Redactie Food en Retail
Op dit moment beschikt circa 24 procent van de akkerbouwers en 21 procent van de vollegrond groentetelers over zonnepanelen. Ongeveer een kwart van de ondernemers uit deze sectoren heeft plannen om in zonnepanelen te investeren. Na een forse daling van investeringsplannen in 2014, kruipt de investeringsbereidheid weer richting het niveau van 2013
Dit blijkt uit de AkkerbouwScanner 2016, de jaarlijkse telefonische inventarisatie van AgriDirect onder Nederlandse akkerbouwbedrijven. In de maanden februari t/m april 2016 werden ca. 7.000 agrariërs met minstens 10 ha akkerbouwgrond en/of 2 ha vollegrond groenteteelt benaderd met vragen over hun bedrijfsactiviteiten, de toekomstintenties en de aanwezigheid van een mogelijke bedrijfsopvolger. In de analyse voor dit persbericht zijn de bedrijven vanaf 10 ha akkerbouw en 5 ha vollegrond groente betrokken, zodat de data vergelijkbaar is met voorgaande jaren.
Stijgende lijn
In vier jaar tijd is het percentage zonnepanelen op akkerbouwbedrijven meer dan verdriedubbeld. Waar in 2013 nog 7,4 procent van de akkerbouwers en 6,0 procent van de vollegrond groentetelers zonnepanelen op het bedrijf had, komt dit percentage dit jaar uit op respectievelijk 23,9 procent en 21,0 procent.
Bijna kwart wil investeren in zonnepanelen
Zowel op de akkerbouw- als de vollegrond groentebedrijven neemt het percentage investeerders in zonnepanelen toe, 23,3 procent van de akkerbouwers en 26,5 procent van de vollegrond groentetelers heeft plannen om zonnepanelen op de bedrijfsdaken te leggen. (Bron: agridirect.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing