Sikkens op meer plekken te vinden

Sikkens op meer plekken te vinden
  • Food-en-retail
  • 23 aug 2016 @ 15:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Voor professionele schilders is Sikkens vanaf nu nóg beter verkrijgbaar. Op acht plaatsen zijn de afgelopen maanden nieuwe Sikkens Centers geopend en dat brengt het aantal officiële verkooppunten op maar liefst 61. Bovendien zijn de al bestaande Sikkens Centers grondig gerestyled.

Sikkens wil de komende jaren flink groeien en op die manier naar eigen zeggen 'hét verfmerk van Nederland' worden. Voor schilders die alleen genoegen nemen met het beste resultaat. 'Om die ambitie te realiseren, zijn we continu bezig met het verbeteren van ons merk, de producten en de organisatie', zegt Dave Koppelaar, sales director, AkzoNobel Decorative Paints.

Vrije grossiers
Eén van de speerpunten is  volgens de verfmakers om het merk dichter bij de professionele schilders brengen. Letterlijk. Daarom is Sikkens een poosje geleden begonnen met het benaderen van vrije grossiers, om samen het Sikkens Center-concept uit te rollen. 'Dat heeft nu al geleid tot acht nieuwe verkooppunten', aldus Koppelaar, 'Dat maakt onze geografische vertegenwoordiging in Nederland een stuk sterker. Deze stap zorgt ervoor dat professionele schilders makkelijker toegang hebben tot ons merk.'

Verf mengen? Koffie drinken
Daarnaast zijn de afgelopen tijd alle 53 Sikkens Centers opnieuw ingericht. Hiervoor is overal gebruik gemaakt van één uniform schappenplan. 'Alles is nu nóg logischer ingedeeld, met ideale looproutes. Zo kunnen professionele schilders onze kwaliteitsverf, maar ook de materialen voor de hele klus in één oogopslag vinden.'
Beleving speelt een belangrijke rol in de nieuwe Sikkens Centers. 'Terwijl je verf op kleur wordt gemaakt, krijg je een goede kop koffie aangeboden, die je kunt nuttigen aan de gezellige koffietafel. Zo leggen we onze klanten in de watten', aldus Koppelaar.

Productkennis en gastvrijheid
Met de verbetering van de bereikbaarheid en het restylen van de verkooppunten zet Sikkens in op het verder optimaliseren van de dienstverlening. Maar daarmee houdt het voor bezoekers van de winkels nog niet op. Sikkens investeert namelijk ook volop in haar eigen medewerkers. Zo is het bedrijf het afgelopen jaar gestart met het Commercial Excellence Programma. 'Daarin trainen we onze mensen in het optimaal bedienen van klanten. Dat gaat niet alleen over productkennis, maar ook over service en gastvrijheid.' Bovendien zijn alle winkelmedewerkers in een nieuw jasje gestoken en daarmee duidelijk herkenbaar als professionele vakmensen van het Sikkens Center.

Investeren in de toekomst
Daarnaast heeft Sikkens het aantal salesregio’s uitgebreid, van vier naar acht. Dat betekent dat de sales-managers vaker op de verkooppunten te vinden zijn en daar direct in contact komen met professionele schilders. 'Al deze stappen geven een duidelijk signaal aan onze klanten”, aldus Koppelaar. “We laten hiermee zien dat we blijven investeren in de toekomst van ons premium merk.' (bron: Sikkens)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken