Startup sneakerjagers.nl groeit razendsnel

10aug 201615:28
  • Food-en-retail
  • 13199 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • E-commerceIntroductieStartups

nieuws De Utrechtse startup Sneakerjagers.nl, die in korte tijd groeide naar meer dan 1 miljoen pageviews per maand, gaat de grens over. Het “Shazam voor sneakers”, aldus de oprichters is een online media platform waarmee je snel en eenvoudig de juiste sneaker vindt in de juiste maat van alle relevante merken.

Via social media krijgen volgers dagelijks nieuwe releases, blogs en bestsellers voorgeschoteld waarop ‘gejaagd’ wordt. En via de toevoeging ‘sneakermatch’ jaagt sneakerjagers.nl op modellen die je zelf aandraagt maar niet direct vindbaar zijn. Op deze manier passen we het principe van crowd listening toe en bouwen we samen aan een complete sneaker search engine.

Over de grens
Dat sneakerjagers nu over de grens gaat is een logische stap. ‘Onze snelle groei toont aan dat we in een behoefte voorzien en die is volgens ons niet gebonden aan onze landgrenzen. Daarnaast maken we door uitbreiding het assortiment aantrekkelijker en groter. Onze Nederlandse volgers kunnen dan bijvoorbeeld kiezen uit modellen en kleuren die in Nederland niet direct verkrijgbaar zijn’, aldus mede oprichter Stefan Doppenberg.

Duitstalige landen
Met sneakerjaeger de zijn de eerste stappen gezet in Duitstalige landen. Na de zomer volgt de UK, Frankrijk en Spanje. ‘We hebben met onszelf afgesproken dat de kwaliteit belangrijker is dan de snelheid van groei’, zegt Doppenberg. Verwacht wordt dat de Jagers eind dit jaar in zeven landen actief zullen zijn.

Sneakerjagers is opgericht in het najaar van 2015 als onderdeel van Stepr-online in Utrecht. Het sneakerplatform heeft inmiddels in NL/DE/UK meer dan 290k volgers op de social media kanalen en meer dan 1 miljoen pageviews per maand op de sneakerjagers.nl. Met sneakermatch worden wekelijks honderden matches gemaakt.

 


comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken