Supermarktomzet juli 2016 stijgt slechts 0,3 procent
- Food-en-retail
- 8 aug 2016 @ 11:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekFoodSales
- 8 aug 2016 @ 11:45
- Redactie Food en Retail
De supermarktomzet is in juli 2016 met 0,3 procent gestegen naar 2,59 miljard euro. Per kassabon werd er in juli 1 procent meer afgerekend dan in juli 2015 Gemiddeld werd bij een bezoek 22,16 euro uitgegeven. Door een daling van het aantal bezoeken met 0,7 procent is de omzetgroei in de maand juli echter beperkt.
Dit blijkt uit cijfers van supermarktonderzoekbureau GfK. In de eerste 7 maanden van dit jaar is de supermarktomzet met 2,3 procent gestegen naar 19,86 miljard euro. De omzetgroei neemt echter af gedurende het jaar. De groei was in het eerste kwartaal van dit jaar 2,9 procent en in het tweede kwartaal 2,2 procent. Voor heel 2016 wordt, op basis van 52 weken, een omzetgroei van 2,2 procent verwacht.
Multichannel shoppers
Het aantal multichannel shoppers is in het tweede kwartaal van 2016 gestegen naar 5,9 procent. In het tweede kwartaal van 2016 ligt het aandeel 70 procent hoger dan een jaar eerder. Multichannel shoppers hebben in het tweede kwartaal van dit jaar bijna 30 procent van hun bestedingen online besteld.
Welgestelde gezinnen
Daarnaast geven ze 22 procent meer uit aan het boodschappenpakket dan gemiddeld. Dit komt vooral de oververtegenwoordiging van welgestelde gezinnen binnen de multichannel shoppers. De totale online omzet in de supermarkt is nog beperkt maar is in het tweede kwartaal van dit jaar gegroeid naar 2,1 procent. (Bron: GfK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing