Kalfsvleesbedrijf Van Drie koopt soepmerk Struik
- Food-en-retail
- 22 aug 2016 @ 09:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 22 aug 2016 @ 09:37
- Redactie Food en Retail
Fratelli Investments, onderdeel van Van Drie Group, krijgt groen licht voor de overname van foodproducent Struik Foods. Er blijft na de overname voldoende concurrentie, meldt de ACM (de Autoriteit Consument & Markt, red.). Het bekende soep- en conservenmerk Struik, groot gemaakt door Hans Struik, hoopt dankzij de overname verder te kunnen groeien in Europa.
Halverwege juli 2016 werd al bekendgemaakt dat Struik een kapitaalinjectie kreeg van Van Drie. De soepmaker zou in financiële moeilijkheden verkeren, meldt Nu. 'Daarbij werd ook aangekondigd dat de twee partijen een strategische samenwerking zouden aangaan.'
Familiebedrijven in food
De Struik fabriek in Voorthuizen is in 1950 opgericht door Bernardus Struik. Bernardus droeg de directie van het bedrijf in 1965 -dat dan een omzet heeft van 5 miljoen gulden- over aan zijn zoon Hans Struik, toen 24 jaar. Submerken als Struik Maaltijdsoep, de fonds en Krachtbouillon zijn intussen zeer bekend in Nederland en daar buiten. Struik heeft nu een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro. Het voedingsmiddelenbedrijf heeft ongeveer 500 werknemers in dienst. Foodmerk Van Drie, ook een familiebedrijf dat de laatste jaren net als Struik veel werk maakt van duurzaam ondernemen, is wereldwijd actief als producent van kalfsvlees. (PvWK, bronnen: Nu.nl, Struik)
Historische personeels-advertentie Struik
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- familiebedrijven
- Voorthuizen
- Struik Foods
- Van Drie
- soep
- omzet
- Fratelli Investments
- bedrijf
- Bernardus Struik
- soepmaker
- submerken
- foodproducent
- Struik fabriek
- overname
- ACM
- food
- Hans Struik
- kapitaalinjectie
- Van Drie Group
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing