Kalfsvleesbedrijf Van Drie koopt soepmerk Struik

Kalfsvleesbedrijf Van Drie koopt soepmerk Struik
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2016 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Fratelli Investments, onderdeel van Van Drie Group, krijgt groen licht voor de overname van foodproducent Struik Foods. Er blijft na de overname voldoende concurrentie, meldt de ACM (de Autoriteit Consument & Markt, red.). Het bekende soep- en conservenmerk Struik, groot gemaakt door Hans Struik, hoopt dankzij de overname verder te kunnen groeien in Europa.

Halverwege juli 2016 werd al bekendgemaakt dat Struik een kapitaalinjectie kreeg van Van Drie. De soepmaker zou in financiële moeilijkheden verkeren, meldt Nu. 'Daarbij werd ook aangekondigd dat de twee partijen een strategische samenwerking zouden aangaan.' 

Familiebedrijven in food
De Struik fabriek in Voorthuizen is in 1950 opgericht door Bernardus Struik. Bernardus droeg de directie van het bedrijf in 1965 -dat dan een omzet heeft van 5 miljoen gulden- over aan zijn zoon Hans Struik, toen 24 jaar. Submerken als Struik Maaltijdsoep, de fonds en Krachtbouillon zijn intussen zeer bekend in Nederland en daar buiten. Struik heeft nu een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro. Het voedingsmiddelenbedrijf heeft ongeveer 500 werknemers in dienst. Foodmerk Van Drie, ook een familiebedrijf dat de laatste jaren net als Struik veel werk maakt van duurzaam ondernemen, is wereldwijd actief als producent van kalfsvlees. (PvWK, bronnen: Nu.nl, Struik)



   Historische personeels-advertentie Struik

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken