Aanhuisgebracht.nl gaat online boodschappen voor verswinkels bezorgen
- Food-en-retail
- 29 sep 2016 @ 15:46
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodDoelgroepen
- 29 sep 2016 @ 15:46
- Redactie Food en Retail
De strijd om online vers is nog niet gestreden, waarschuwt Aanhuisgebracht.nl. 'Om de speciaalzaken te helpen in de online strijd om boodschappen te bezorgen heeft Aanhuisgebracht.nl een landelijk online platform ontwikkeld waar de consumenten gemakkelijk boodschappen kunnen bestellen bij de aangesloten speciaalzaken.'
Daarnaast stelt Aanhuisgebracht.nl ofwel 'AHG' de verswinkels de mogelijkheid te kunnen bieden om de bezorging van boodschappen geheel uit handen te laten nemen, 'waardoor zij zich niet meer druk hoeven te maken om de bezorging en zich kunnen richten op hetgeen waar zij gepassioneerd over zijn: (ambachtelijke) kwaliteitsproducten.' De eerste verswinkels hebben zich al aangesloten, maar naar verluidt zullen er snel meer volgen.
Online boodschappen doen steeds populairder Online boodschappen doen wordt volgens een onderzoek van Multiscope steeds populairder. Volgens dit onderzoek koopt ruim een op de zes Nederlanders volgend jaar wel eens eten en drinken bij een onlinesupermarkt en zal dat aantal de komende jaren flink stijgen. Maar of het zo vanzelfsprekend is dat consumenten bij de supermarkten blijven bestellen is nog maar de vraag. Als dit het geval is zou dat kunnen betekenen dat de speciaalzaak in de straat gaat verdwijnen omdat hun omzet dan drastisch terug zal lopen. Ook de ING is hiervan overtuigd: deze bank voorspelde voor 2013 al een verhevigde concurrentie tussen grootgrutters en speciaalzaken.
Nieuwkomer in de strijd om online vers
Aanhuisgebracht.nl mengt zich nu voor de speciaalzaken in de online strijd om het bezorgen van de boodschappen aan de consument. Zij hebben nu een landelijk platform ontwikkeld waar de consument per regio bij verschillende aangesloten winkeliers alle boodschappen in één keer kan bestellen, zonder minimumbestelbedrag of hoge bezorgkosten. Daarbij helpt Aanhuisgebracht.nl de winkelier door de bezorging van de boodschappen geheel uit te handen nemen, waardoor zij zich kunnen bezighouden met hun passie: het bereiden en leveren van kwalitatief hoogwaardige (vers)producten. Hierdoor wordt het tevens mogelijk voor Aanhuisgebracht.nl om de consument diverse services omtrent bezorging aan te bieden, waaronder 'next-day delivery' en zelfs 'same-day delivery'. De foodbezorgmarkt is de laatste tijd zeer in beweging met partijen als Thuisbezorgd, Foodora en retailer Picnic. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- passie
- winkelier
- Foodora
- next-day delivery
- AHG
- Aanhuisgebracht
- consument
- Picnic
- bereiden
- services
- Aanhuisgebracht.nl
- bezorging
- partijen
- foodbezorgmarkt
- retailer
- boodschappen
- Thuisbezorgd
- bezorging
- same-day delivery
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing