[update] Picnic haakt in op Jumbo-film Verstappen - Verstappen wil juridische actie
- Food-en-retail
- 28 sep 2016 @ 18:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 28 sep 2016 @ 18:15
- Redactie Food en Retail
Online supermarkt Picnic haalt een ludieke stunt uit en haakt in op de nieuwe commercial van Jumbo. Bekijk hier het resultaat. [update] Max Verstappen en zijn management overwegen nu juridische stappen tegen het filmpje van Picnic waarin een look-a-like van de coureur voorkomt.
Jumbo lanceerde onlangs deze film met coureur Max Verstappen. Een reactie kon niet uitblijven, vindt concurrent Picnic. [update] Max Verstappen en diens entourage zijn minder enthousiast over de parodie, en overwegen juridische stappen, meldt RTLZ nu. ‘We gaan op passende wijze actie ondernemen. We zijn het aan het onderzoeken en bespreken het met onze juridische afdeling. Er is oneigenlijk gebruikgemaakt van het beeldmerk van Max Verstappen en daar zijn wij niet blij mee’, aldus een woordvoerder van de Formule 1-coureur. Michiel Muller, een van de directeuren van Picnic, reageert tegen RTL Boulevard: ‘ik denk dat we een ludieke inhaker hebben gemaakt op de commercial van Jumbo. We vonden het grappig. En het lijkt mij duidelijk dat mensen zien dat het een inhaker is en dat ze dat onderscheid kunnen maken. We hadden een leuk idee, that’s it. We krijgen op Facebook veel grappige reacties, maar van een jurist van Verstappen heb ik nog niets gehoord’.(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- ludiek
- retail
- Picnic
- Max Verstappen
- resultaat
- reactie
- formule 1
- coureur
- concurrent
- tvc
- film
- inhaker
- Jumbo
- online supermarkt
- stunt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing