PostNL geeft track en trace info over food orders in app
- Food-en-retail
- 1 okt 2016 @ 10:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 1 okt 2016 @ 10:01
- Redactie Food en Retail
PostNL geeft binnenkort in zijn app ook informatie over wanneer een food bestelling aan de deur wordt gebracht. Consumenten krijgen een tijdvak van vijftien tot twintig minuten te zien waarin de vervoerder langskomt.
Dat vertelde projectleider online food Daan Koek van PostNL tijdens het event The Future of Food Commerce in Amsterdam. Vakmedium Twinkle tekende het op.
Drie avonden per week
‘Wij rijden met verschillende eigen food routes door Nederland’, zegt Koek tegen Twinkle. ‘Over ongeveer twee of drie weken starten we met een test rond het aangeven van food bezorging binnen onze app. Dit zal over drie avonden in de week gaan, maar dat willen we natuurlijk later uitbreiden naar zes dagen.’
Info van chauffeur
Het tijdvak van vijftien tot twintig minuten wordt berekend aan de hand van de informatie die de app van de chauffeur krijgt. ‘Wij werken met de gerealiseerde tijd en de geplande tijd en leggen die naast elkaar’, aldus Koek. ‘De chauffeur geeft aan wat zijn volgende stop gaat worden.’
Partners
Aan de pilot doen een aantal food partners van PostNL mee. Dit zijn onder andere Streetbox en Hoogvliet. In een later stadium worden ook andere partners aan de dienst toegevoegd. (bron: Twinkle)
Meer info voor marketeers over de foodservice van PostNL
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- week
- app
- Amsterdam
- PostNL
- online food
- Twinkle
- test
- vers
- projectleider
- The Future of Food Commerce
- disatributie
- bezorging
- food routes
- eten
- Daan Koek
- food
- event
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing