[beeldimpressie] Apple Store voortaan Apple
- Food-en-retail
- 24 okt 2016 @ 09:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenBranding
- 24 okt 2016 @ 09:03
- Peter van Woensel Kooy
De winkels van Apple worden meer dan een shop. Daarom heeft het merk ervoor gekozen om het begrip ‘Store’ voor die prestigieuze ruimtes af te schaffen. Apple wil meer nadruk leggen op de functie van community center. Te Londen in Regent Street krijg je een eerste indruk van de toekomst van de Apple (Stores). Bekijk hier het veranderende 'point of sale' als voorbode van Apples nieuwe marketingstrategie.
De ruimte van ruim duizend vierkante meter in Regent Street is bedacht en ontworpen door Apples retail manager Angela Ahrendts en chief design officer Jonathan Ive in samenwerking met Foster and Partners Architects. Het is de plek waar Apple in 2004 zijn eerste winkel in Europa opende, die toen inclusief de beroemde glazen trap nogal veel opzien baarde. Naar voorbeeld van Apple openden ook veel andere merken grote 'flagshipstores'. Kijk en oordeel zelf over de nieuwe winkelkoers van Apple. (PvWK)
(Artist impressions: Foster and Partners Architects en Apple)
Noot van de redactie: Het is donderdag weer tijd voor een speciale mondiale presentatie door Apple. Apple zou tijdens deze presentatie enkel nieuwe MacBooks tonen, andere nieuwe Macs volgen in 2017. Lees hier de voorspelling.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Angela Ahrendts
- iTunes
- Apple
- chief design officer
- iWatch
- iMac
- community
- Steve Jobs
- iPad
- retail
- functie
- shop
- vernieuwing
- Apple Store
- Jonathan Ive
- Foster and Partners Architects
- Store
- iPhone
- retail manager
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing