Pernod Ricard verbetert vraagvoorspelling met behulp van Infor Demand Planning
- Food-en-retail
- 6 okt 2016 @ 16:04
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerdienmodellenFood
- 6 okt 2016 @ 16:04
- Redactie Food en Retail
Infor, leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, kondigt aan dat Pernod Ricard, eigenaar van merken zoals Absolut, Campo Viejo, Malibu, Jameson en Chivas Regal, de nauwkeurigheid van zijn vraagvoorspelling aanzienlijk heeft verbeterd door gebruik te maken van Infor Demand Planning. In combinatie met de expertise van het supply chain team van Pernod Ricard, helpt de flexibiliteit van de applicatie Pernod Ricard UK om de nauwkeurigheid van zijn vraagvoorspelling stelselmatig te verbeteren en een optimaal voorraadniveau te realiseren.
'Infor Demand Planning' gebruikt gegevens die rechtstreeks afkomstig zijn van sales- en accountmanagers en helpt Pernod Ricard om de levering van zijn producten beter af te stemmen op de vraag van klanten, meldt Infor. Daarnaast helpt de oplossing de leverancier van wijnen en gedistilleerde dranken bij de ontwikkeling van consistente processen. Op dit moment wordt Infor Demand Planning ingezet bij Pernod Ricard UK en Pernod Ricard Travel Retail EMEA, de affiliate die landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, Nederland en België omspant. Spanje zal binnenkort live gaan, gevolgd door Zuid-Afrika eind 2016. Andere affiliates volgen daarna.
Meerdere datasets
'Oorspronkelijk zagen we Infor Demand Planning als een manier om onze bestaande processen te optimaliseren', aldus Ben Gibson, operations director Pernod Ricard UK en TREMEA. 'Onze legacy-processen waren vanwege meerdere datasets niet geautomatiseerd. Met zo veel verschillende merken en verschillende levertijden, moesten we voor een consistente back-end gaan, die dynamische vraagcijfers van onze commerciële teams biedt. Bovendien moest de applicatie flexibel genoeg zijn om de gegevens aan te passen en te koppelen met onze ERP-systemen. Infor Demand Planning stelt ons in staat om dat te doen en we rollen het nu uit in de rest van de EMEA-regio.'
Accuratere prognoses
'Bedrijven, zoals Pernod Ricard, moeten aan de vraag van klanten voldoen en de distributie verzorgen voor verschillende merken en in verschillende landen', aldus Paul Carreiro, executive vice president en managing director EMEA bij Infor. 'Deze complexiteit moet overwonnen worden om ervoor te zorgen dat klanten de producten op het juiste moment en op de juiste plek ontvangen op een kostengunstige en winstgevende manier. Dat start met betere en accuratere prognoses. Dit project toont de voordelen die bedrijven kunnen realiseren met demand planning, namelijk het verminderen van de inventaris en het verbeteren van de klantenservice.' (PvWK)
Over Infor
'Infor bouwt mooie zakelijke applicaties met de nieuwste functionaliteiten, die voor bepaalde branches als een clouddienst worden aangeboden. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en heeft klanten in meer dan 200 landen. Voor diverse branches, waaronder de gezondheidszorg, de productie- en mode-industrie, groothandel, hospitality, retail en de publieke sector, automatiseert Infor kritische processen. In de software van Infor is branchespecifieke kennis ingebouwd, wat de noodzaak van dure maatwerkaanpassingen overbodig maakt. Het hoofdkantoor van Infor staat in New York City. Dit is ook de thuisbasis van Infor’s interne ontwerpbureau Hook & Loop, een van de grootste creatieve bureaus in Manhattan. Zij richten zich op een gebruikerservaring die plezierig en boeiend is. Infor zet zijn applicaties voornamelijk in op de Amazon Web Services cloud- en opensourceplatformen.' (bron: Infor)
Aanvullende info door Infor: 'Onze klanten zijn onder andere:
* 18 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
* 8 van de top 10 hightechbedrijven
* 10 van de top 10 farmaceutische bedrijven
* 22 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsorganisaties
* 20 van de 20 grootste Amerikaanse steden
* 20 van de top 20 toeleveranciers van de automobielindustrie
* 19 van de top 20 industriële distributeurs
* 18 van de top 20 wereldwijde retailers
* 4 van de top 5 brouwerijen
* 19 van de top 20 wereldwijde banken
* 10 van de 10 grootste hotelmerken
* 6 van de top 10 wereldwijde luxe merken'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- it
- process
- UK
- operations director
- distributie
- merken
- verschillend
- merken
- Infor Demand Planning
- TREMEA
- optimaliseren
- prognose
- drank
- datasets
- Pernod Ricard
- Ben Gibson
- vraagplanning
- behoefte
- Pernod Ricard
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing