Unilever Food Solutions focust op duurzame toekomst
- Food-en-retail
- 18 okt 2016 @ 13:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodKlanten
- 18 okt 2016 @ 13:06
- Redactie Food en Retail
Overal ter wereld stijgt de vraag van gasten naar een smaakvolle, authentieke food beleving die spannend en nieuw is. Aan de andere kant wil men ook producten die bijdragen aan een gezonde leefstijl en een gezonde planeet. Tijdens de internationale Global Restaurant Leadership Conference deze week legde Unilever Food Solutions ceo Harry Brouwer (foto) uit waarom dit voor de Food Service industrie tegelijkertijd een uitdaging en een bron van mogelijkheden is.
Doordat buiten de deur eten populairder wordt, consumeren we steeds meer producten afkomstig van 'Food Service bedrijven'. 'Wanneer deze bedrijven goed samenwerken kunnen zij een grote impact hebben en de ecologische voetafdruk van voedselconsumptie buiten de deur aanzienlijk verminderen. Dit alles zonder goede smaak uit het oog te verliezen', aldus Unilever Food Solutions (UFS). Door lange termijn samenwerkingsverbanden met leveranciers, afnemers en andere stakeholders, wil UFS in de toekomst het verschil maken.
Niet ten koste gaat van de wereld
Gasten zijn volgens de Unilever-dochter op zoek naar merken waarvan men erop aan kan dat zij duurzaam produceren. Dit resulteerde voor UFS bijvoorbeeld in het gebruik van 100% uit duurzame bronnen afkomstige palmolie in producten. Daarnaast is meer dan 90% van de groenten en kruiden, gebruikt door een van de grootste food merken in de wereld, Knorr, tegenwoordig duurzaam geproduceerd.
Verspilling kan eigenlijk gezien worden als weggegooide winst. Dit geldt voor de producten, maar ook voor het kweken van goodwill bij gasten. Door samen te werken met chefs aan vernieuwende recepten, het gebruik van andere ingrediënten en het verbeteren van de menuplanning, kan voedselverspilling gereduceerd worden met meer dan 33%.
Consumenten willen gezonder eten, maar willen zichzelf tegelijkertijd verwennen wanneer ze buiten de deur eten. In samenwerking met het Culinary Institute of America, helpt UFS restaurants een lekkere, gezondere maaltijd creëren – zonder concessies te toen op het gebied van smaak. Sinds 2012 zijn er inmiddels 1,3 biljoen calorieën bespaard, terwijl de smaak en presentatie van gerechten zijn verbeterd, schat Brouwer.
Wereldse en lokale gerechten
De ervaring van UFS in 75 landen heeft laten zien dat consumenten aan de ene kant nieuwe en spannende wereldgerechten willen, maar dat de gerechten ook een lokale twist moeten houden. De teams van UFS werken met chefs wereldwijd om menu’s af te stemmen op de behoeften van lokale gasten. Dit kan door in te spelen op de behoefte aan lekker en gezond eten, producten aan te passen naar lokale vraag of wereldberoemde recepten beschikbaar te maken voor lokale markten. Unilever Food Solutions ceo Brouwer gaf deze key note speech tijdens de Global Restaurant Leadership Conference in Dubai met de titel ‘How to deliver food that tastes good, does good and doesn’t cost the earth… whilst making a profit’. Bovengenoemde punten werden daarin besproken. (PvWK)
Over Unilever Food Solutions
'Unilever Food Solutions is sinds 1880 actief in de voedingssector en helpt chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden. Unilever Food Solutions produceert ingrediënten die tijdwinst opleveren, zonder in te boeten aan smaak of geur. Unilever Food Solutions werkt op een duurzame manier nauw samen met grote en kleine bedrijven, van zelfstandige restaurants tot hotelketens en cateringbedrijven in 74 landen. Voor meer informatie klik hier.' (bron: Unilever)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- producten
- horeca
- Harry Brouwer
- ceo
- bedrijven
- restaurant
- r UFS
- Dubai
- stakeholders
- Unilever Food Solutions
- Unilever
- Sustainable
- palmolie
- Global Restaurant Leadership Conference
- food
- duurzaam produceren
- duurzame bronnen
- Food Service
- buiten de deur eten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing