Inkt gemaakt van restgroenten
- Food-en-retail
- 13 dec 2016 @ 16:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - EvenementMVOFood
- 13 dec 2016 @ 16:15
- Redactie Food en Retail
Elk jaar wordt 1.3 miljard ton eten weggegooid. Een probleem dat niet past binnen de trend ‘duurzaam en bewust consumeren’, stelt het nieuwe foodmerk 'Barstensvol'. Barstensvol biedt met haar soepen een uitkomst: het merk gaat de strijd aan tegen voedselverspilling. De soepen van Barstensvol zijn 'top van smaak' en gemaakt van restgroenten. Zelfs de drukinkt van de verpakking nu ook.
Groenten die in perfecte staat verkeren, maar weggegooid dreigen te worden, krijgen op deze manier in de soep 'een eerlijke tweede kans', schrijven de initiatoren. 'Een voorbeeld: een grote fastfoodketen gebruikt de kontjes van tomaten niet, Barstensvol maakt er verse tomatensoep van.
Voedselbesparing en nu ook inkt
De soepen worden geproduceerd bij de zogenaamde 'Verspillingsfabriek' te Veghel. Barstensvol ligt in het koelversschap bij Emté. Om deze introductie nog sterker onder de aandacht te brengen, is het merk een samenwerking aangegaan met reclamebureau Fama Volat. Fama Volat bedacht en ontwikkelde het idee om eenmalig de soepverpakkingen te printen met inkt, gemaakt van dezelfde restgroenten. Eind januai 2017 wordt in de Verspillingsfabriek een speciale lunch gehouden voor food-influentials (op uitnodiging), tijdens welke het merk meer nieuws over Barstensvol bekend zal maken. Zie ook de video hieronder. (PvWK)
Het besparen waard: drie soepzakken van Barstensvol
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- inkt
- merk
- top
- soep
- koelversschap
- perfecte staat
- Verspillingsfabriek
- voedselbesparing
- restgroenten
- soepen
- Barstensvol
- groenten
- reclamebureau
- samenwerking
- food influentials
- Emté
- smaak
- Veghel
- kans
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing