Overhemden-app voor nationale en internationale merken
- Food-en-retail
- 14 dec 2016 @ 08:45
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - InnovatieAppsE-commerce
- 14 dec 2016 @ 08:45
- Wout Maas
Overhemden.com lanceert als eerste niche winkel een overhemden app. De app geeft toegang tot meer dan tweeduizend verschillende overhemden van nationale en internationale merken. Hiermee wordt volgens oprichter Sean Heukels een belangrijke drempel weggenomen voor het online winkelen via de smartphone.
Hoe is het idee ontstaan om deze app te ontwikkelen?
Onze klanten staan op ieder platform centraal, en zo willen wij een optimale ervaring bieden: persoonlijke service is een kernwaarde. Zo hebben wij een fysieke Heerenzaak, de online winkel overhemden.com en nu dus ook de overhemden-app. Daarmee zijn we de eerste ter wereld. De app biedt onze klanten op mobiel en tablet een unieke, en vooral simpele winkel ervaring. Om deze ervaring te kunnen bieden, hebben wij samengewerkt met onze partner Highstreet Mobile. Het afgelopen half jaar hebben wij zij aan zij de app ontwikkeld. En we blijven de komende tijd natuurlijk verbeteren. Zo is de app al geschikt voor Apple Pay en Google Wallet, welke hopelijk in 2017 in Nederland gelanceerd worden.
Jullie hebben gekozen voor ‘simpelheid in het ontwerp’ voor de minder technische man of vrouw. Wat is de achterliggende gedachte?
Een app wordt nog steeds door veel mensen gezien als iets ingewikkelds en spannends. Wij wilden een app ontwikkelen die voor iedereen goed toegankelijk en duidelijk is: oud, jong, iedereen! De app is daarom strak en vooral schoon en simpel vormgegeven. De verschillende categorieën en producten worden helder en overzichtelijk weergegeven. Zo is voor iedereen helder waar ze een specifiek product kunnen vinden, of waar ze bepaalde product eigenschappen kunnen vinden. Winkel wordt zo eenvoudig: zoals het hoort.
Hoe snel is de levering? En wat is het verschil tussen de webshop en de app?
De webshop en app beheren wij in één systeem. Bestellingen via de verschillende platformen worden op dezelfde manier afgewerkt: volledig crosschannel. Meer dan 30 internationale merken en meer dan 2000 overhemden, shirts, T-shirts en herenkleding worden zo op alle kanalen ontsloten. Overal dezelfde service. De levering is binnen 1 en 3 werkdagen.
Op welke manier – behalve media zoals MarketingTribune– zetten jullie marketing in om de app te laten slagen?
Wij gebruiken een mix van marketing kanalen en methoden om onze app te promoten. Als je via je mobiel naar overhemden.com surft dan krijg je automatisch een melding om de app te installeren. Ook promoten wij de app via de App stores en Google. Social media heeft een belangrijke functie: zo zullen wij de app gericht aan onze doelgroep kunnen promoten. Verder zullen we de aankomende periode veel samenwerken met verschillende mannenmode blogs en magazines. En als iemand de app eenmaal geïnstalleerd heeft, zullen we hem van tijd tot tijd informeren met leuke nieuwtjes.
Het allerbelangrijkste marketingmiddel is wel de klant zelf. Probeer het eens. Oordeel zelf. Als klanten tevreden zijn dan delen ze deze ervaring vanzelf.
Wat is de doelstelling voor het eerste jaar?
Wij zijn tevreden als wij zien en horen dat onze doelgroep beter bediend wordt via mobiel of tablet. We verwachten een significante toename in mobiele conversie. Daarnaast willen we het vooral leuk hebben samen – en met onze klanten die wij de allerbeste service bieden via ons platform.
Lees hier een eerder interview met mede-oprichter Mark Boekraad.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing