Sligro Food koopt kerstgeschenken-merk Tintelingen

Sligro Food koopt kerstgeschenken-merk Tintelingen
  • Food-en-retail
  • 23 dec 2016 @ 11:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Sligro Food Group uit Apeldoorn neemt kerstgeschenken-aanbieder Tintelingen over. Tintelingen is gespecialiseerd in zogeheten 'eigen keuze kerstgeschenken' en levert daarvoor fysieke of digitale geefmomenten aan bedrijven. Na het ontvangen van een geheel op maat gemaakte cadeaucheque kunnen medewerkers een bestelling plaatsen in een eveneens op maat gemaakte webshop.

Tintelingen verrast de ontvangende medewerkers met optimale cadeauconcepten, waarbij de werkgever compleet ontzorgd wordt, legt het bedrijf uit. Tintelingen realiseerde in het afgelopen gebroken boekjaareen omzet van € 8 miljoen met 11 fte. Er werden daarbij ruim 250.000 geefmomenten verzorgd. Voor het lopende kerstseizoen wordt een significante groei verwacht. Sligro zelf behoort al tot de grootste kerstpakkettenleveranciers van Nederland, vooral via de traditionele kerstpakketten en op bescheiden schaal met partners en via online keuze geschenken. Met de acquisitie van Tintelingen heeft Sligro Food Group nu binnen beide marktsegmenten een toonaangevende positie, melden de nieuwe partners trots. Sligro Food Group verwacht volop synergievoordelen in de backoffice en door de combinatie van online en offline aanbod. Tintelingen zal als organisatie verder maximaal zelfstandig in de markt blijven opereren vanuit het huidige kantoor te ’s-Hertogenbosch, met de huidige medewerkers en partners. Sligro Food Group verwacht dat de overname vanaf 2018 zal bijdragen aan de winst per aandeel.

Partijen hebben afgesproken geen mededelingen te doen over de hoogte van de koopsom.
De ondernemingsraad van Sligro Food Group is nog om advies gevraagd. De twee merken streven ernaar om de transactie, na het afsluiten van boekjaar 2016/2017 voor Tintelingen, in juni 2017 te formaliseren.

Tintelingen is gestart in 2003 en behoort tot de grootste Nederlandse aanbieders van online keuze kerstgeschenken. 'Tintelingen staat in de markt bekend om het brede aanbod van geschenken, belevenissen, goede doelen, cadeaukaarten en een jaarlijks wisselend aanbod van maatwerk geefmomenten en staat tevens garant voor het optimaal ontzorgen van haar klanten. Al vanaf 10 ontvangers is het mogelijk via een op maat gemaakte cadeaucheque en webshop bij Tintelingen een zelfgekozen kerstgeschenk te bestellen', meldt Sligro, 'En binnen Sligro Food Group zijn foodretail- en foodservicebedrijven actief, die zich direct en indirect richten op de Nederlandse en Belgische markt van de etende mens met een totaal pakket van food en aan food gerelateerde non food artikelen en diensten. Sligro Food Group streeft ernaar een constant en beheerst groeiende kwaliteitsonderneming te zijn voor al haar stakeholders.' Over het jaar 2015 is door Sligro volgens eigen opgave een omzet gerealiseerd van € 2,7 miljard met een nettowinst van € 81 miljoen. Het aantal personeelsleden op fulltime basis bedroeg ruim 5.700.
(PvWK, bron: Sligro)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken