[interview] Karsten Klein: 'Den Haag komt met retailinnovatie festival'

[interview] Karsten Klein: 'Den Haag komt met retailinnovatie festival'
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2017 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelenEvenement

Den Haag start een eerste 'Retailinnovatie'. Tijdens dit festival wordt de toekomst van retail besproken, beleefd 'én gecreëerd' met onder andere keynote speeches van Joop de Boer (Pop-Up City) en Niven Kunz (Niven & Friet District), winkelsafari’s langs de retailparels van Den Haag, beloven de initiatoren. Wij spreken Karsten Klein, verantwoordelijk voor de 'Retailinnovatieagenda' in de Hofstad.

'Retailland verandert snel, dus de branche moet blijven vernieuwen om futureproof te worden en te blijven. Met het Retailinnovatie Festival geven we retailers en andere betrokkenen op interactieve wijze inspiratie en handvatten om dit te doen', legt Karsten Klein, wethouder Stedelijke Economie, Zorg en Havens in Den Haag en vertegenwoordiger van de Retailinnovatieagenda uit.

Is het hiermee een puur lokaal evevement? Klein: 'Hoewel de eerste editie in Den Haag plaatsvindt, is het Retailinnovatie Festival een landelijk evenement. Het is onze ambitie om een jaarlijks terugkerend festival neer te zetten, in verschillende steden. Den Haag is als living lab voor retailinnovaties een echte voorloper op dit gebied en stelde zich daarom graag beschikbaar als gastheer van het eerste Retailinnovatie Festival. Deze stad barst van de innovatieve retailconcepten, net als andere partners zoals bijvoorbeeld Roermond.'

Retailinnovatieagenda
Wat is eigenlijk precies een retailinnovatieagenda? Klein: 'De Retailinnovatieagenda heeft als doel om innovatieve oplossingen voort te brengen voor de retailvraagstukken van nu en de toekomst. De Retailinnovatieagenda is gericht op het vergroten van ondernemersvaardigheden, zodat retailers nog beter voorbereid zijn op de toekomst. De innovatie zit in concrete kennis, producten, diensten, tools en concepten, maar ook in de wijze waarop deze tot stand komen. Speerpunten in de Agenda zijn de living labs, kennis, technologie,  vernieuwende concepten, educatie, opleiding en het faciliteren van ontmoetingen en kruisbestuivingen.' 

Binnenstad Den Haag
Het Retailinnovatie Festival is een initiatief van de drijvende krachten achter de Retailinnovatieagenda met partners. Het wordt volgens de Klein georganiseerd voor retailers, marketeers, ondernemers, vastgoedprofessionals, kennisprofessionals, beleidsmedewerkers en ontwikkelaars. 'Het inhoudelijke programma vindt plaats in Korzo, in de binnenstad van Den Haag en rondom conceptstore Collectiv. Collectiv wordt als playground tevens het middelpunt van het festival met foodtrucks, een muziekprogrammering en “tentoonstelling” van retailinnovaties.'
Het nieuwe festival vindt plaats op 23 februari.  Meer informatie en het volledige programma vind je hier. (PvWK) 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken