Foodblogger Yonca Özbilge start 'plant-based whole foods'-winkel en -eetgelegenheid in Rotterdam
- Food-en-retail
- 17 jan 2017 @ 15:49
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 jan 2017 @ 15:49
- Redactie Food en Retail
Op Instagram was ze al een paar jaar actief, maar pas 1,5 jaar geleden lanceerde Yonca Özbilge het blog Happy Earth Kitchen. Aan de hand van verhalen, recepten en food fotografie deelt ze hier haar passie voor plantaardig, onbewerkt eten. Na het organiseren van een aantal succesvolle kookworkshops, events en een pop-up restaurant, begon ze de zoektocht naar een permanente plek in Rotterdam. Met succes.
'Happy Earth' opent de deuren in maart op de Zwaanshals, meldt haar team nu: 'Een 100% plantaardige winkel en eetgelegenheid met uitsluitend onbewerkte, ongeraffineerde producten. Je kunt er terecht voor je biologische boodschappen; voor een voedzaam ontbijtje, lunch of maaltijd; voor kleurrijke mylkshakes, sappen, smoothies en voor workshops en events.'
Het bekende dilemma: Is vegan perse gezond?
Natuurlijke producten zijn helaas niet altijd vrij van dierenleed en niet alle vegan en biologische producten zijn perse gezond, stelt Yonca. 'De gemiddelde foodie herkent het dilemma. Labels lezen kan frustrerend en tijdrovend zijn weet ik uit eigen ervaring. Ik wil dat iedereen straks bij Happy Earth naar hartenlust boodschappen kan doen of een hapje kan eten zonder zich bezig te hoeven houden met verborgen ingrediënten, GMO’s of dierenleed. De gerechten strelen je zintuigen en voeden je lichaam echt op celniveau doordat we werken met kwalitatief hoogwaardig, levend voedsel, zegt de foodblogger, 'Ik geloof bovendien dat plantaardig eten niet alleen bijdraagt aan gezondere mensen en gezondere communities, maar ook aan een gezondere en veerkrachtige aarde.'
'Er is hulp nodig'
Happy Earth kan in maart 2017 al open, mits de financiering rond komt. Omdat er nog een tekort is, is crowdfunding ingezet schrijft Yonca's team. 'De actie heeft een korte looptijd en is pas succesvol als uiterlijk 26 februari het volledige doelbedrag is opgehaald. Iedereen die Happy Earth een warm, groen hart toedraagt, kan investeren door bijvoorbeeld alvast een voorschot te nemen op een aankoop. Zo is er de mogelijkheid om een 10-ritten warme drankkaart te bestellen, een uitgebreid brunch arrangement af te nemen of de ruimte te huren voor een bijeenkomst, feestje of workshop. Als consument hebben we eigenlijk best veel macht. Iedere keer dat we iets kopen kunnen we bewust stemmen voor een schonere lucht, eerlijke handel, bloeiende ecosystemen, en tégen uitbuiting en leed', adviseert Yonca. Via doorgaan.nl is de videoboodschap te bekijken en kan er direct geïnvesteerd worden. 'Hulp is hard nodig en iedere bijdrage, groot of klein brengt de verwezenlijking van Happy Earth dichterbij.' (PvWK)
Yonca in actie
Achtergrond over de ondernemer annex blogger
'Getriggerd door darmproblemen, allergieën, vage klachten en zorgen over klimaatverandering verdiepte Yonca zich een aantal jaren geleden in de wereld van voedsel en gezondheid. Ze switchte van een vegetarisch dieet naar een volledig plantaardig dieet en overwon haar klachten, kreeg er energie bij en rende twee marathons binnen een half jaar op puur ‘plant power’. Om haar verhaal met zoveel mogelijk mensen te delen en anderen te inspireren lanceerde ze de foodblog Happy Earth Kitchen. Ze begon te schrijven op verschillende platforms, organiseerde workshops en events en zette een raw vegan pop-up restaurant op. De volgende, onvermijdelijke stap voor haar is een permanente locatie waarmee ze iedereen die goed, veilig en lekker wil eten kan bedienen.' (bron: Yonca c.s.)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- eat lots of plants
- running
- plant-based whole foods
- crowdfunding
- blogger
- eten
- yoga
- misleading
- Yonca Özbilge
- groente
- yon-jahTurks
- vegetarisch
- food
- vega
- peace
- Yonca
- gezond
- Rotterdam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing