Foodora realiseert bijna 1000 procent groei in 2016
- Food-en-retail
- 2 jan 2017 @ 13:41
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 2 jan 2017 @ 13:41
- Redactie Food en Retail
2016 was een positief jaar voor Foodora, meldt de van oorsprong Duitse fietsbezorgservice. Het merk maakte een omzet groei door van 982 procent in Nederland. Naast deze groei werd het bereik vergroot met zes nieuwe steden. Logischerwijs steeg naar aanleiding hiervan het aantal bestellingen (met 753%) en het aantal aangesloten restaurants (met 400%). Lekkere cijfers.
Amsterdammers bestelden drie keer zoveel
Mede door de uitbreidingen steeg het aantal orders het afgelopen jaar flink. Maar ook gekeken naar bestellingen per stad is er een groei te zien. Zo werden er in 2016 drie keer zoveel Foodora-maaltijden besteld door Amsterdammers dan het jaar daarvoor. Ook in Utrecht is een stijging te zien van 516 procent, gekeken naar het afgelopen halfjaar.
Zes nieuwe steden
Na de succesvolle start in Amsterdam, breidde Foodora haar service afgelopen jaar uit naar maar liefst zes nieuwe steden, te beginnen met Utrecht en Den Haag. Op 14 juli volgde Rotterdam, en gedurende het vierde kwartaal konden ook de inwoners van Leiden, Haarlem en Eindhoven hun lievelingsgerechten laten bezorgen door de in roze gestoken fietsbezorgers.
Record op nieuwjaarsdag
Op nieuwjaarsdag heeft men minder zin om te koken. Gisteren (1 januari) brak Foodora volgens eigen opgave opnieuw records en verwerkte ruim vier keer meer bestellingen dan vorig jaar op nieuwjaarsdag. 'Dit is voor ons de belangrijkste dag van het jaar', vertelt Vincent Hosman, country manager Foodora Nederland, 'Alle beschikbare bezorgers, kantoorpersoneel en het management, zitten dan op de fiets. Hierdoor zijn we in staat geweest om alle bestellingen te verwerken met een gemiddelde levertijd van 34,3 minuten. Daar ben ik ontzettend trots op.'
Zon- en feestdagen populair
Doorgaans wordt er op zondag en op dagen dat het slecht weer is vaker eten besteld. Echter op feestdagen en tijdens sportevenementen zag Foodora het afgelopen jaar ook opvallende pieken in het aantal orders. De meeste bestellingen werden geplaatst op Tweede Paasdag (een toename van 38%), gevolgd door de dag van de finale van de Europa League op 18 mei (een toename van 29%). Op Tweede Pinksterdag deden klanten ook vaker een beroep op de bezorgservice met een toename van 25 procent. 'We kijken terug op een zeer succesvol jaar, waarin we een groot deel van Nederland hebben laten kennismaken met onze service. We willen de disruptieve groeitrend van 2016 doorzetten in 2017, want we streven ernaar zoveel mogelijk Nederlanders thuis te laten genieten van hun favoriete restaurants', aldus Hosman.
(PvWK, bron: Foodora)
Over Foodora
Bezorgservice Foodora (consequent door het merk zelf fout gespeld met de kleine letter f) is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels 10 landen en 50 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers. Bestellen kan iedere dag vanaf 09.00 tot 23.00 uur in Amsterdam, vanaf 11.00 uur in Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam en vanaf 17.00 Leiden en Haarlem.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Amsterdam
- nieuwjaarsdag
- country manager Foodora Nederland
- Foodora
- uitbreiding
- Vincent Hosman
- bestelling
- groei
- af
- maaltijden
- Duitsland
- fiets
- Utrecht
- Foodora
- stijging
- distributie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing