Jumbo start 'gemakswinkels' in binnensteden - La Place breidt uit via Hudson’s Bay en AC
- Food-en-retail
- 4 jan 2017 @ 09:18
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenFood
- 4 jan 2017 @ 09:18
- Redactie Food en Retail
Jumbo start in de loop van 2017 met het openen van kleinere gemakswinkels in binnenstedelijke gebieden. In die winkels zitten zowel elementen van Jumbo als van La Place, meldt de supermarktketen. La Place werkt inmiddels ook samen met de Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay aan een restaurantconcept in de nieuwe HB- warenhuizen in Nederland. Bovendien heeft La Place overeenstemming bereikt met 'Gr8 Investments' over de overname van alle achttien AC Restaurants langs de Nederlandse wegen.
‘Deze stap sluit naadloos aan bij onze omnichannel-strategie. Hiermee kunnen we nog beter laten zien waar Jumbo voor staat: We willen gezond, lekker én gemakkelijk eten bereikbaar maken voor iedereen’, reageert algemeen directeur Frits van Eerd op de plannen ten aanzien van de gemakswinkels in de binnensteden.
Uitrbreiding via HB
Vakmedium Distrifood meldde in juli 2016 dat de formule met een dergelijk concept bezig is. Jumbo wil in 2017 ook tenminste één nieuwe Foodmarkt openen en zal daarnaast ongeveer vijftien nieuwe Jumbo-winkels aan het winkelbestand toevoegen. Over de restaurants die de horeca-tak van het familieconcern in Hudson's Bay wil openen in Nederland, volgen naar verwachting eind januari concrete mededelingen.
Internationale gropei La Place
De aangekochte AC Restaurants worden omgebouwd naar de eigen La Place formule. Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place: ‘Met deze deals en de groei van onze eigen restaurants kunnen we met La Place weer snel de positie innemen die we ooit hadden in Nederland.’ Ook de buitenlandse expansie van de restaurantketen gaat door meldt hij, met onder meer nieuwe vestigingen in Toronto, Zürich en Parijs.
(PvWK, bronnen: Distrifood, MT, Jumbo)
beeld boven: tapa's bij Jumbo
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- gemakkelijk
- binnenstedelijk
- Frits van Eerd
- openen
- 2017
- bereikbaar
- Jumbo
- gebieden
- eten
- gemakswinkels
- gezond
- lekker
- kleiner
- La Place
- algemeen directeur
- winkels
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing