Marcel Beekman (Warsteiner) over International Film Festival Rotterdam: 'Samen entertainen en verrassen'

Marcel Beekman (Warsteiner) over International Film Festival Rotterdam: 'Samen entertainen en verrassen'
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2017 @ 08:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurFood

Biermerk Warsteiner en International Film Festival Rotterdam (IFFR) werken voor het derde jaar op rij samen en reiken voor de tweede keer de Warsteiner Publieksprijs uit. Het premium bier is sinds 2015 partner van het internationaal geliefde filmfestival en ieder jaar zorgen ze voor een bijzondere invulling van het partnerschap. Dit jaar bestaat de samenwerking uit het faciliteren van de horeca, de Warsteiner Publieksprijs, IFFR Closing Night by Warsteiner op zaterdag 4 februari en een speciale virtual reality-bar tijdens de feestavond ‘’Dance, Dance, Dance’’ en de Closing Night.

Tijdens IFFR worden bezoekers volledig ondergedompeld in de wereld van de film. Warsteiner haakt hier als partner van het filmfestival op in met een virtual reality-bar tijdens de grote feestavonden. In de VR-film wanen bezoekers zich in de wereld van Warstein, het Sauerlandse dorp waar het biermerk vandaan komt en nog altijd gebrouwen wordt. Mensen die de VR-film bekijken en ervaren, kunnen een verrassend einde verwachten.

Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux, vertelt MarketingTribune: 'We zijn zeer tevreden over de samenwerking met IFFR en zijn er ook dit jaar op gericht om samen de bezoekers te entertainen en verrassen. De virtual reality-bar is hier een mooi voorbeeld van, maar ook op andere creatieve manieren laten we dit jaar onze aanwezigheid op het geliefde filmfestival weer gelden. Zo brengen we ook dit jaar weer een Limited Edition IFFR fles uit die onze stijl en de stijl van het filmfestival combineert. Deze fles wordt op 17 januari gelanceerd.'

Publieksprijs IFFR by Warsteiner
Sinds vorig jaar is Warsteiner de sponsor van de Publieksprijs van IFFR. De Warsteiner Publieksprijs is onderscheidend van andere IFFR awards, omdat er door het publiek door middel van scheurkaarten na afloop van iedere film wordt gestemd. De publieksprijs is in 1994 in het leven geroepen en dient als lanceerplatform voor filmtalenten. De winnaar wordt op vrijdag 3 februari 2017 bekend gemaakt in De Doelen in Rotterdam en ontvangt een geldprijs van 10.000 euro om te investeren in een verdere filmcarrière. Warsteiner en IFFR sluiten samen het filmfestival af met de Closing Night by Warsteiner op zaterdag 4 februari. (PvWK)

Achtergrond Warsteiner
'In het dorpje Warstein, in het natuurrijke Sauerland, wordt sinds 1753 Warsteiner gebrouwen. Dit gebeurt nog altijd volgens de eeuwenoude tradities van het Reinheitsgebot (1516) in één van de modernste brouwerijen van Europa. Vanuit de familiebrouwerij, die sinds 9 generaties eigendom is van de familie Cramer, worden de bieren van Warsteiner naar inmiddels meer dan 60 landen wereldwijd geëxporteerd. Het biermerk is sinds de 20e eeuw sterk verbonden met kunst en design, en sponsort verschillende evenementen zoals IFFR, Zeezout Festival en Dockyard. Warsteiner is een progressief, zelfverzekerd, premium biermerk dat zich als doel stelt mensen wereldwijd te laten genieten van het beste dat de Duitse brouwcultuur te bieden heeft.'
(bron: Warsteiner)
 

Achtergrond over IFFR

Al vier decennia koestert, ontwikkelt en presenteert IFFR naar eigen zeggen vol trots de auteurscinema, door filmmakers te helpen een zo breed mogelijk publiek te bereiken. 'Het festival staat internationaal bekend om haar eigenzinnige en innovatieve programmering, met in het bijzonder aandacht voor talentvolle beginnende filmmakers. Films van een hoge kwaliteit uit de hele wereld worden in Rotterdam gepresenteerd aan een groot internationaal publiek, met als doel te inspireren en blikken te verbreden. IFFR is een van de grootste culturele evenementen van Nederland en een van de grootste publieksfilmfestivals ter wereld – de 46e editie vindt dit jaar plaats van woensdag 25 januari tot en met zondag 5 februari. Met de nieuwste speelfilms, documentaires, korte films, tentoonstellingen, optredens en talkshows en debatten is Rotterdam twaalf dagen lang een spannende, mondiale filmhoofdstad. Meer informatie via IFFR.com. De online kaartverkoop voor de 46ste editie van International Film Festival Rotterdam, van woensdag 25 januari tot en met zondag 5 februari 2017, start op vrijdag 20 januari 2017 om 20:00 uur op IFFR.com. Tiger Friends, Tiger Friends Unlimited enUnlimited-pashouders kunnen al een dag eerder hun slag slaan: vanaf donderdag 19 januari 2017 om 20:00 uur.' 
(bron: IFFR)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken