[onderzoek] Winkelhuren lager in Nederland behalve in de hoofdstad
- Food-en-retail
- 4 jan 2017 @ 15:20
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenOnderzoek
- 4 jan 2017 @ 15:20
- Redactie Food en Retail
Gemiddeld daalden de winkelhuren in Nederland in 2016 met 4,2 procent. Dat gold niet voor de hoofdstad, hier werden vierkante winkelmeters juist een stuk duurder. Vooral in straten waar de Noord-Zuidlijn doorheen loopt, steeg het vorig jaar hard: in de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat stegen de huren zelfs 18 procent en aan het Rokin 14 procent.
Behalve dan in Amsterdam is hiermee het huren van een winkelpand in 2016 voor het zesde opeenvolgende jaar goedkoper geworden, zo blijkt uit onderzoek van vastgoedadviseur JLL. Het bureau analyseerde de huurprijsontwikkeling in 187 winkelstraten en -centra in 74 gemeenten. Volgens JLL is veel toerisme indicatief voor retailsucces, zoals in de hoofdstad maar ook in bijvoorbeeld Maastricht. Met de kleinere steden gaat het minder goed, zegt Sven Bertens, hoofd onderzoek van JLL in de Volkskrant. Maar de dalende huren bieden daar ruimte voor nieuwe formules en start ups. Bertens verwacht niet dat de huren in de nabije toekomst nog verder zullen zakken. 'Wij denken dat de huren zullen stabiliseren. De economie trekt verder aan en er is ruimte voor meer consumentenbesteding', reageert hij. (bron: Volkskrant)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- hoofdstad
- Maastricht
- Sven Bertens
- huurprijzen
- retailsucces
- nieuw
- vastgoed
- vierkante meter
- formules
- huur
- dalen
- start ups
- toerisme
- JLL
- m2
- marketing
- ruimte
- hoofd onderzoek
- indicatief
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing