Paradijselijk bio-eiland bant suiker
- Food-en-retail
- 8 feb 2017 @ 09:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVO
- 8 feb 2017 @ 09:26
- Redactie Food en Retail
'Weg met junkfood uit overzeese gebieden', is in het kort de boodschap van Luc Dini, de plaatselijke chief van het Zuid-Pacifische eiland Torba. Hij heeft besloten dat ongezonde voeding zoals suiker in de ban gaat. Op Torba, dat deel uitmaakt van eilandengroep Vanuatu, mag vanaf nu alleen nog maar lokaal geteelde biologische voeding worden verhandeld.
Op het eiland worden onder meer zoete aardappelen, ananas en taro geteeld. Suiker behoort voorgoed tot het verleden. 'Je ziet knappe jonge meiden, maar als ze lachen dan zie je door suiker weggerotte tanden', zegt Dini. De keuze voor 100% biologisch verklaart hij als verwijzing naar 'Avaika', het paradijs waar de lokale bevolking in gelooft. 'Als je in een paradijs wilt wonen, dan moet je het ook doen met wat daar vandaan komt', aldus de Torba-chief in het AD.
Infiltratie van junkfood
'At the moment we have an infiltration of junk food from overseas', vult hij aan in The Guardian, 'It is easy to boil noodles or rice, but they have almost no nutritional value and there is no need to eat imported food when we have so much local food grown organically on our islands.' Het gezonde dieet in paradijselijke omgeving zal naar verwachting ook nieuwe belangstellenden naar het eiland trekken. Ook de wetenschap volgt de ontwikkelingen op Torba likkerbaardend, want een ideale proeftuin om de gezondheidseffecten over langere termijn te meten.
(PvWK, bronnen: AD, Biojournaal, The Guardian)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- junkfood
- suiker
- organic
- eiland
- suikeroorlog
- Torba
- zoete aardappelen
- taro
- ananas
- jonge meiden
- geteeld
- biologische voeding
- Luc Dini
- Vanuatu
- lachen
- Pacific
- overzee
- knap
- eilandengroep
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing