'Pieperdiscussie': iedere Nederlander een mening
- Food-en-retail
- 3 feb 2017 @ 16:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPR
- 3 feb 2017 @ 16:10
- Redactie Food en Retail
De Nederlander vindt steeds vaker iets van allerlei zaken én van elkaar. We worden ook steeds beter in deze meningen luidruchtig te uiten. Maar hoe serieus moeten we al die meningen nemen? In de nieuwe Power to the Pieper-aardappelcampagne 'Pieperdiscussie' wordt aandacht gevraagd voor die dingen die ondergesneeuwd raken door al die discussie, terwijl ze toch erg goed voor ons zijn. De aardappel is alom geliefd, bevat veel vezels en vitaminen en relatief weinig calorieën.
Pieperdiscussie
In de nieuwe film van de 'Power to the Pieper'-campagne, gelanceerd op 1 februari 2017, worden alle meningen op de hak genomen. In de campagnefilm komen voorbeelden voorbij uit de media, van het internet en uit de samenleving die laten zien dat meningen uiten soms wel een doel op zich lijkt te zijn. Gelukkig zijn er ook veel zaken in ons leven die geen controverse genereren en daarom meer aandacht verdienen. Zoals de aardappel.
Vergeten groente?
Vaak staat de pieper in Nederland op het menu als koolhydraatbron. Dit terwijl de aardappel in veel kooktradities en culturen juist als groente wordt gebruikt in de maaltijd. De aardappel is een bron van vitamine B1, B6, C en voedingsvezels. Ook bevat de aardappel per 100 gram minder calorieën dan rijst of pasta. De Power to the Pieper-campagne laat zien dat de aardappel heel bijzonder is zonder dat ‘ie om aandacht schreeuwt. In de campagne wordt aandacht besteed aan de eindeloze variatie van de aardappel: van aardappel-avocadosalade tot een heerlijke aardappeltosti. Er is veel meer mogelijk dan de oer-Hollandse stamppot, stellen de afzenders. Bewijs: klik hier.
Power to the Pieper-campagne
De Power to the Pieper-campagne, geïnitieerd door de Nederlandse Aardappel Organisatie en mede mogelijk gemaakt met financiering van de Europese Unie, heeft de aardappel weer op de kaart gezet. De campagne laat zien dat de aardappel al honderden jaren ‘superfoodzaam’ is en dat je helemaal niet ingewikkeld hoeft te doen om gezond te eten. In 2017 krijgt Power to the Pieper een nieuwe impuls door te laten zien dat de aardappel ook zonder controverse alle aandacht verdient, aldus een trotse NAO. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- aardappel
- Piet
- superfoodzaam
- aandacht
- zonder
- aardappel
- kaart
- campagne
- Europese Unie
- schreeuw
- Power to the Pieper
- campagne
- pieperdiscussie
- gekrakeel
- Nederlandse Aardappel Organisatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing