Snacks PepsiCo vol met groenten
- Food-en-retail
- 17 feb 2017 @ 12:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 17 feb 2017 @ 12:01
- Redactie Food en Retail
PepsiCo verlaagde onder meer het aantal calorieën in verschillende van zijn frisdranken. Ook werden snacks van de foodproducent vaker volgestopt met granen, fruit en groenten, waarmee het bedrijf met zijn producten beter wil aansluiten bij de behoefte van de consument. De omzet viel, zo nlijkt uit de laaste kwartaalcijfers, mede door de gezondere koers nu 5 procent hoger uit dan een jaar eerder.
PepsiCo kondigde in oktober 2016 aan het gebruik van toegevoegde suikers, maar ook zout verder te willen terugschroeven, meldt Distrifood. 'De frisdrank- en snackproducent voelt daarbij de druk van steeds meer landen die een vorm van suikertaks invoeren voor ongezonde drankjes met veel suiker. Tegen 2025 wil PepsiCo dat minstens twee derde van zijn producten minder dan 100 calorieën aan toegevoegde suikers per 12 ounce (340 gram) bevatten.' PepsiCo haalt nu bijna de helft van zijn omzet van in totaal 19,5 miljard dollar uit gezondere producten. Door geen of minder schuldgevoel bij consument op te roepen via gezondere producten, trekt de vraag aan.
(PvWK, bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- toegevoegde suikers
- suiker
- vorm
- frisdrank
- groenten
- Pepsi
- snackproducent
- Distrifood
- ongezonde drankjes
- cola
- suikertaks
- zout
- b2b
- terugschroeven
- PepsiCo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing