Boomerang Create maakt verfrissende Heineken-commercial

 Boomerang Create maakt verfrissende Heineken-commercial
  • Food-en-retail
  • 7 mrt 2017 @ 10:33
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketingcommunicatie

Waarom smaakt Heineken zo verfrissend? Om die vraag te beantwoorden heeft Boomerang Create in samenwerking met INDG en Heineken een verfrissende techniek ingezet: een driedimensionale papieren animatie. 'Het brouwen van Heineken bier is niet alleen een ambacht, het is een kunst. Deze kunst verdient een canvas', aldus Boomerang. Bekijk hier het resultaat.

'Papier is de start van vele meesterwerken en daarom is een 3D paper animation gebruikt om het verhaal van het unieke brouwproces van Heineken te vertellen. Deze nieuwe commercial ziet er daardoor niet alleen goed uit op papier, maar vooral ook op je beeldscherm', stellen de makers.

In de video wordt uitgelegd wat het geheim van Heineken is:  het unieke a-gist. 'We nemen een duik in het bier en gaan terug naar het jaar 1886, toen deze gist werd ontdekt. De allereerste Heineken brouwerij en het Amsterdam van 131 jaar geleden worden door middel van 3D geanimeerd papier op prachtige wijze tot leven gewekt.'

Deze complexe en zeer arbeidsintensieve techniek vereiste de expertise van zowel Boomerang Create als een groot internationaal animatieteam bij INDG, onder art direction van Jordi van de Bovenkamp en Maxim Gouding. Deze inspanning resulteerde in een creatieve video die de kwaliteit uitstraalt die consumenten gewend zijn van Heineken. (PvWK)

Bekijk hieronder of hier de video.

Credits
Opdrachtgever: Heineken Nederland
Verantwoordelijk marketeer: Paul Tholen, Ana Henriques
Agency: Boomerang Create
Concept: Jordi van de Bovenkamp, Eldin Fetahovic en Marco van Houwelingen
Art Direction: Jordi van de Bovenkamp (Boomerang Create) en Maxim Goudin (INDG)
Production: INDG
Sound: Soundsright
Production: Aimée Rutumalessij en Benjamin Mcdiarmid

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken