Dumpsupermarkt Budget Food succesvol
- Food-en-retail
- 8 mrt 2017 @ 11:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenPromotieMarketing
- 8 mrt 2017 @ 11:00
- Redactie Food en Retail
Budget Food dat stunt met goedkoop eten is blijkbaar succesvol. Het nieuwe retailmerk opent binnenkort zijn negende filiaal in Dokkum. Jaap van Vuure en Maarten Muller zijn de grote mannen achter de formule. Het negende filiaal van de keten opent rond begin april in een voormalige vestiging van Jumbo-ondernemer Titus Vogt in Dokkum.
De Budget Food-keten van AH-franchiser Jaap van Vuure, die ook een Albert Heijn in Callantsoog uitbaat, en zijn compagnon Maarten Muller groeit behoorlijk door. Oktober vorig jaar opende Budget Food zijn achtste filiaal, overigens ook al in een voormalige Jumbo in Friesland, meldt Distrifood: ' Budget Food biedt veelal restpartijen aan tegen scherpe prijzen die van het eigen bedrijf in partijhandel Winstpallet worden betrokken. Kortingen lopen naar zeggen van de dumpsupermarkt op tot 70 procent. Het assortiment wisselt geregeld, het gaat op met het aanbod aan restpartijen dat Van Vuure zelf van fabrikanten opkoopt. Dat houdt het aanbod volgens hem verrassend en daarom is die voor dumpsupers kenmerkende snelle wisseling geen nadeel.'
Aanvullend assortiment
In Joure startte Budget Food onlangs met het aanbieden van een beperkt assortiment aan vers, zoals aardappelen, groenten en fruit (agf, red.). Van Vuure zegt het liefste in de buurt van 'gewone' supermarkt te vestigen met Budget Food, zodat je bij de laatste kunt beginnen voor gelegenheidskoopjes en de rest inslaat bij de reguliere. Het Budget Food-assortiment wordt op pallets uitgestald. De lage prijzen moeten de belangrijkste trekker voor de klanten zijn. Het grootste deel van het Budget Food-assorti bestaat uit restpartijen van a-merken. (bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- retailmerk
- keten
- Maarten Muller
- nieuw
- ondernemer
- Dokkum
- goedkoop eten
- Budget Food
- retail
- vestiging
- Titus Vogt
- stunt
- Jumbo
- Jaap van Vuure
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing