Sporters in actie voor plantaardig eten - voorbode van meer marketingcampagnes

Sporters in actie voor plantaardig eten - voorbode van meer marketingcampagnes
  • Food-en-retail
  • 7 mrt 2017 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InspiratieFood

Onlangs werden er op 140 plekken in Nederland abri's geplaatst met daarop vegan sporters en de tekst: 'Ontdek de kracht van plantaardig eten'. Vegan staat voor vrij van iedere link met dierlijk. Het doel van deze campagne is laten zien dat een plantaardig dieet voordelen heeft voor de gezondheid. Het bereik van de postercampagne: bijna een miljoen mensen. Marketeer Armanda Govers: 'Onze campagne is de eerste van hopelijk vele marketingcampagnes die wij gaan voeren om mensen te inspireren.'

Op de posters staat onder andere 'de sterkste vrouw van Nederland'. Sanne Visser wilde uitproberen of krachtsport mogelijk is op een plantaardig dieet, waarbij je dus geen vlees, maar ook geen kwark en eieren eet. Dit pakte goed uit: afgelopen december werd ze Nederlands kampioen powerlifting. Ook andere sporters zoals bodybuilder Fedor Kerstiens communiceren de voordelen van de plantaardige leefstijl: 'In de sportwereld is voeding enorm belangrijk, maar nog weinig sporters weten dat plantaardig eten leidt tot sneller herstel en meer energie.'

De zes sporters die meedoen aan de campagne hebben met elkaar gemeen dat ze het belangrijk vinden om niet mee te werken aan de bio-industrie. 'Ik wilde me distantiëren van dierenleed” vertelt professioneel tennisster Rowena, ook wel bekend als de rapster die langer dan een jaar te zien was in tv-programma Utopia op SBS6. CrossFit atleet Jeremy Reijnders voegt daar aan toe: 'Ik begon met plantaardig eten om optimaal te herstellen van de vele trainingen, maar later leerde ik ook meer over het ethische aspect ervan: dieren voelen ook pijn en angst en daar wil ik niet aan bijdragen.'

De postercampagne is een initiatief van Stichting Even Geen Vlees. 'Het is de missie van deze stichting om consumenten naar een gezonder, duurzamer en diervriendelijker voedingspatroon te bewegen', vertelt marketeer en woordvoerder Armanda Govers van Even Geen Vlees. 'Onze "Kracht van plantaardig"-campagne is de eerste van hopelijk vele marketing- en communicatiecampagnes die wij gaan voeren om mensen te inspireren.'

De Stichting heeft de campagne volgens Govers bekostigd met giften van onder andere natuurlijk cosmeticabedrijf Lush en donaties van particulieren. 'De foto’s zijn gemaakt door prijswinnende fotograaf Arjan Spannenburg en de posters zijn ontworpen door Tom Zwarts van vegananimal.nl, die overigens ook op de posters staat, hij is namelijk MMA-vechter.'

Meer informatie over de sporters staat hier. De foto’s zijn gemaakt door Arjan Spannenburg, de foto van Fedor Kerstiens is gemaakt door Armando Branco. De posters zijn als gezegd ontworpen door Tom Zwarts van vegananimal.nl, Zwarts is werkzaam bij Reclameburau Woedend. Hieronder beelden uit de campagne.
(PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken