AH test zelf-shoppende ijskastmagneet Hiku

AH test zelf-shoppende ijskastmagneet Hiku
  • Food-en-retail
  • 13 apr 2017 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketing

Albert Heijn gaat 'Hiku' testen, een slimme ijskastmagneet die kan worden gebruikt om producten op een boodschappenlijstje te zetten of direct te bestellen. Voor de test zoekt de supermarkt zowel klanten die regelmatig online bestellingen plaatsen, als klanten die dat nooit doen. Een uitnodiging van de test wordt gestuurd naar sommige bonuskaarthouders. Zie hieronder de demo-film van AH's Hiku.

Hiku heeft al samenwerkingen met supermarktketens in de Verenigde Staten, Frankrijk, Australië en het Verenigd Koninkrijk. Het apparaatje kost in de VS 46 euro. Volgens een woordvoerder van Albert Heijn op Nu gaat het in Nederland voorlopig om een kleinschalige behoeftetest, die moet uitwijzen of klanten het apparaat nuttig vinden. Concrete plannen voor verkoop van de Hiku zijn er nog niet. Bekijk hier de demo. (bron: Nu.nl)

foto: Hiku



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken