Herintroductie denimmerk Tripper

Herintroductie denimmerk Tripper
  • Food-en-retail
  • 6 apr 2017 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWebwinkelKlanten

Tripper, één van de eerste Nederlandse jeansmerken, is opnieuw geïntroduceerd in Nederland. Na een afwezigheid van bijna twintig jaar komt het merk opnieuw in de winkels, gesteund door een spraakmakende campagne. De broeken van Tripper maakten in de jaren tachtig furore dankzij hun naar eigen zeggen goede pasvorm voor vrouwen.

In de jaren negentig onderging het merk een naamswijziging naar TRP vanwege expansieplannen maar raakte in vergetelheid. Ondanks de jarenlange afwezigheid is de geholpen merkbekendheid van Tripper nog steeds 24%. Het denimmerk zal in eerste instantie exclusief verkrijgbaar zijn bij Jeans Centre.

De collectie
De jeanscollectie bestaat uit drie verschillende fits in drie verschillende wassingen. Alle jeans modellen zijn super stretchy, comfortabel en hebben een goede recovery. Daarnaast zorgen ze voor ronde vormen op de juiste plekken. Verder bestaat de collectie uit verschillende bijpassende tops, blouses en sweaters om de outfit compleet te maken.

Campagne Stretch Your Horizon 
De herlancering van jeans- en fashionmerk Tripper start met de campagne getiteld ‘Stretch your horizon’, met in de hoofdrol drie Nederlandse vrouwen die letterlijk hun grenzen hebben verlegd (zie afbeeldingen, red.). In de bijbehorende persoonlijke gefilmde videoverhalen vertellen zij over hun gevoel van vrijheid en de ontwikkeling die zij hebben meegemaakt. Met deze campagne wil Tripper volgens de marketingafdeling uitdragen dat het merk gelooft in de schoonheid van vrouwelijke vrijheid. Door de ontwikkeling  van haar super stretchy jeans en meer figuurlijk: verleg je grenzen en haal het beste uit jezelf. Tripper is geïnspireerd door moderne ondernemende vrouwen die wat van de wereld willen zien en richt zich op de Nederlandse vrouw tussen de 25 en 55 jaar, die een ideale pasvorm willen combineren met een eigentijdse uitstraling. (PvWK)


      Beelden uit de nieuwe campagne

Over Tripper
'Tripper is exclusief verkrijgbaar bij Jeans Centre. Jeans Centre breidt met Tripper haar
merkportfolio verder uit. Naast Tripper bestaat de collectie van Jeans Centre uit jeansmerken zoals Garcia Jeans, Rockford Mills en LTB. Jeans Centre heeft honderd winkels en een webshop. Recent opende Jeans Centre een winkel in het Utrechtse Hoog 
Catharijne en komende zomer gaat de winkel in Den Haag Centrum open.' (bron: Jeans Center)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken