Plus en Milieu Centraal samen tegen voedselverspilling
- Food-en-retail
- 7 apr 2017 @ 15:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVO
- 7 apr 2017 @ 15:01
- Redactie Food en Retail
Plus gaat zich nog harder inzetten tegen voedselverspilling. 'Niet alleen goed eten is belangrijk, ook omgaan met goed eten. Veel eten dat weggegooid wordt, kan eigenlijk nog prima gebruikt worden en de houdbaarheid kan verlengd worden door de producten op de juiste manier te bewaren. Alleen weten mensen dat niet altijd. Daarom bundelen voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal en Plus nu hun kennis en kracht. Met als doel om de voedselverspilling te verminderen', aldus de retailer. Het motto wordt: ‘Goed eten gooi je niet weg’.
Voortaan vinden consumenten in de 'inspiratiemagazines' van Plus ideeën om verspilling te voorkomen en restjes van voedsel te hergebruiken, belooft de keten. 'Zo hoef je oud brood niet weg te gooien: je kunt er zoete en hartige wentelteefjes van maken. En zuivel blijft veel langer goed als je de koelkast op 4˚C zet. Deze tips zijn te herkennen aan een nieuw icoontje dat "een hart voor recyclen" weergeeft.'
Plus doet op zowel landelijk als lokaal niveau al veel om voedselverspilling tegen te gaan, bevestigt Debbie Huisman, MVO specialist bij Plus: 'Pasta is een van de meest verspilde producten. Samen met Heinz helpen we consumenten daarom op maat te koken door een spaghettimeter van Joseph Joseph weg te geven. Niet alleen landelijkintensiveerde Plus een samenwerking met Voedselbanken Nederland, ook bijna alle ondernemers werken samen met een lokale voedselbank. En de Plus supermarkten in Winterswijk koken zelfs in de supermarkt met voedsel dat bijna over de datum gaat. Deze maaltijden lopen storm.'
Milieu Centraal geeft als voorlichtingsorganisatie veel praktische tips en adviezen om verspilling te voorkomen, nu ook aan Plus. 'Slimmer inkopen is er één. En je kunt ook onze Weggooitest doen, om na te gaan hoeveel voedsel je eigenlijk weggooit', zegt Mariken Stolk, communicatieadviseur Duurzame Voeding bij Milieu Centraal. 'Voor ons is het belangrijk dat onze tips en informatie zoveel mogelijk mensen bereiken. Door onze samenwerking met Plus bereiken we meer en andere consumenten. Wij zijn dus blij met de inzet van Plus en verwachten veel van deze samenwerking.' (PvWK)
Achtergrond MC
'Milieu Centraal is een onafhankelijke voorlichtingsorganisatie die consumenten praktische informatie biedt over milieu en energie in het dagelijkse leven; van afval tot zonnepanelen. Alle tips en adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Een externe wetenschappelijke adviesraad is onderdeel van de kwaliteitsborging. Milieu Centraal werkt samen met maatschappelijke organisaties, bedrijven, overheid en media. Milieucentraal.nl wordt per dag tussen de 5.000 en 10.000 keer bezocht.' (bron: MC)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- brood
- ideeën
- Plus
- hartig
- specialist
- Heinz
- voedsel
- consumenten
- verspild
- zoet
- restjes
- Milieu Centraal
- pasta
- voedselverspilling
- Debbie Huisman
- inspiratiemagazines
- MVO
- verspilling
- weggooien
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing