Specsavers opent 125e winkel in Hoogezand - onderdeel groeistrategie stenen winkels

Specsavers opent 125e winkel in Hoogezand - onderdeel groeistrategie stenen winkels
  • Food-en-retail
  • 6 apr 2017 @ 15:22
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Specsavers opent aanstaande zaterdag 8 april haar 125e winkel in Hoogezand. De opening is de eerste van de in totaal 25 winkels waarmee de retailketen in optiek- en hoorzorgwinkels dit en volgend jaar wil uitbreiden. In 2016 opende het familiebedrijf al zeven winkels. Sommige marketeers mogen verzuchten dat 'stenen winkels hun langste tijd hebben gehad', deze retailer toont iets anders. 'Met de opening van de 125e winkel geeft Specsavers invulling aan zijn ambitie om het groeitempo in Nederland verder op te voeren.'

De nieuwe winkel in Hoogezand past volgens het merk in de strategie van Specsavers om winkels te openen op A-1 locaties in middelgrote en grote gemeenten in Nederland. 'Met een vloeroppervlakte van ruim 150m2 voldoet de nieuwe winkel ook aan een andere voorwaarde van Specsavers dat de winkelpanden groter moeten zijn dan gebruikelijk is in de branche. De keuze van een groter winkeloppervlak biedt de mogelijkheid om de winkelruimte goed in te richten met diverse apparatuur voor oog- en hoormetingen.' 

Reactie directie
'We zijn trots dat we de 125e winkel van Specsavers in Nederland gaan openen. Een mijlpaal in onze groei-ambitie. Het betekent een verdere versterking van onze groeiende positie in de markt van eerstelijns oog- en hoorzorg', vertelt Remko Berkel, directeur van Specsavers Nederland aan MarketingTribune. 'Momenteel zijn een op de vier brillen én hoortoestellen die in Nederland worden verkocht, afkomstig van Specsavers. De komende maanden staan er meer winkelopeningen op het programma, waarbij de eerstvolgende in Barneveld zal zijn eind mei.'  
 
Over Specsavers
Specsavers is een snelgroeiende retailketen die 125 oog- en hoorzorgwinkels in Nederland exploiteert. De winkels worden gerund op joint-venture basis onder leiding van lokale winkelpartners. Het van oorsprong Britse familiebedrijf is sinds 1997 in Nederland actief en heeft als missie om kwalitatief hoogwaardige én betaalbare oog- en hoorzorg voor iedereen toegankelijk te maken. Specsavers Nederland boekte in 2015/2016 een omzet van ruim € 127 miljoen.
 
Eerste lijn

Berkel: 'Specsavers wil de komende jaren een steeds prominentere rol spelen in de markt van eerstelijns oog-en hoorzorg en haar positie verder versterken. De retailketen is de grootste opleider van gediplomeerde opticiens in Nederland. Aan nagenoeg elke vestiging is een bij de Stichting Audicien (StAr) geregistreerde "triage audicien" verbonden, waarmee kwaliteit van dienstverlening en bedrijfsinrichting is gewaarborgd. Een niet aflatende focus op innovatie maakt dat Specsavers staat voor kwalitatief hoogwaardige producten en service op het snijvlak van medische zorg, mode en technologie.'
Via Stichting Specsavers Steunt toont de organisatie haar betrokkenheid bij de samenleving, voornamelijk door het ondersteunen van lokale goede doelen, voegt het bedrijf er nog aan toe.
(PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken