Roland van Kralingen gestart als marketingadviseur in RvC Blokker Holding

Roland van Kralingen gestart als marketingadviseur in RvC Blokker Holding
  • Food-en-retail
  • 25 apr 2017 @ 15:44
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenStrategiePersonalia

Marketingondernemer Roland van Kralingen is benoemd als lid van de Raad van Commissarissen van de Blokker Holding. Van Kralingen is ondernemer en consultant op het raakvlak van business development en marketing en werkt behalve in Nederland ook in de VS en China. Hij was lid van de Raad van Bestuur van TBWA\ World Wide en onder andere oprichter van de PositioneringsGroep.

Ook is hij oprichter van het MarketingFund. Hij bekleedt diverse bestuursfuncties en doceert aan enkele buitenlandse universiteiten. Daarnaast heeft Van Kralingen senior een aantal boeken over groei van ondernemingen op zijn naam staan. Hier een video-interview met Roland van Kralingen over zijn boek 'De Gepassioneerde Expert', betreffende bijzondere en echte merken met echte mensen erachter. 'Naar zulke merken met een zekere betekenis, waarvan je voelt en ruikt en proeft dat ze echt op jacht zijn naar kwaliteit, en niet oppervlakkig zijn, daar zijn mensen naar op zoek', zegt hij hierin. Marketingondernemers Floris van Bommel en Richard Branson en het merk Gillette noemt hij als benchmark.

Ervaren marketeer
'Wij zien in Roland van Kralingen met zijn ruime managementervaring in marketing en retailmerken een welkome versterking van onze Raad van Commissarissen. Wij zijn erg verheugd met zijn benoeming tot commissaris en zien uit naar een constructieve samenwerking ', reageert de RvC Blokker Holding. Van Kralingen bevestigt aan MarketingTribune dat zijn focus binnen de top van het familiebedrijf vooral marketing zal zijn. Hij is intussen in functie bij Blokker. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken