5 vragen aan... Eline Deijs (director marketing RAI A'dam): 'We willen de beste matchmaker ter wereld zijn'
- Food-en-retail
- 4 mei 2017 @ 09:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 4 mei 2017 @ 09:03
- Lucas Boon
Eline Deijs is sinds februari dit jaar in dienst als directeur marketing & digital bij de RAI Amsterdam. Sinds 2000 is ze al werkzaam in het digitale speelveld, onder meer als commercieel directeur van het ANP, maar nu dus pas sinds kort in de eventmarketing. 'Heel anders en toch hetzelfde. Een-op-een marketing geldt zowel voor de digitale als de fysieke ontmoeting.'
Je bent nog maar net begonnen aan je nieuwe functie. Waarom ben jij de juiste persoon hiervoor?
Digitale expertise is belangrijk in deze functie. Mijn voorliefde voor data en content komt hier samen. En daarnaast ben ik een echte 'samenwerker', ik geloof erin dat we samen een beter resultaat kunnen realiseren.
Hoe ziet een gemiddelde dag op de marketingafdeling van de RAI eruit?
Jaarlijks komen er zo'n anderhalf miljoen bezoekers naar de RAI. Deze mensen willen wij een leuke of zakelijk succesvolle dag bieden. Als marketeers zijn we bij de RAI continu bezig om de customer journey zo in te richten dat die bezoekers het maximale uit z'n dag haalt: wanneer wil je koffie, wie wil je ontmoeten, wat wil je gezien hebben? Op deze elementen zoeken we, samen met de organisatoren en ongeveer 18.000 exposanten, naar de optimale mix voor alle doelgroepen.
Wat is voor de RAI de grootste marketinguitdaging?
Dat zijn er vier:
1. Datadriven. We willen de beste matchmaker ter wereld zijn. Nu al worden we in de eventbranche gezien als voorloper; dat willen we verder uitbouwen. Organisatoren van events willen weten wie, wat, waar, wanneer en waarom is. Dat helpt hen om de waarde van hun event te verhogen. Exposanten willen weten wat hun conversie/ROI op events is. Bezoekers willen - naast inspiratie en de juiste contacten - achteraf aan hun leidinggevende laten zien wat het event heeft opgeleverd. Al deze aspecten kunnen wij als RAI bieden. Veel data hebben we al of kunnen we ontsluiten. Nu wordt het zaak om daar nog slimmer mee om te gaan.
2. Contentmarketing. Voor alle marketingafdelingen is het maken van relevante content een belangrijk speerpunt. Wij doen dat door onze communities online te ondersteunen met 'yearround content' en applicaties.
3. Innovatie. De wereld om ons heen verandert razendsnel. Gedreven door technologische ontwikkelingen ontstaan tal van nieuwe kansen en inzichten. De fysieke ontmoeting blijft in onze optiek de meest intensieve en waardevolle vorm van communicatie. Maar de online vormen waarin die ontmoeting tot stand komt en de impact die het in de beurs- en congrescommunities door het jaar heen heeft, is aan het veranderen.
4. Digitale expertise. Om te innoveren en de 'goudader' aan data, die door de fysieke RAI loopt, te ontsluiten hebben we nog meer digitale expertise nodig. We zijn aan het nadenken hoe we de organisatie zo kunnen inrichten dat digitaal talent maximaal benut wordt.
Wat gaat er binnen nu en een jaar veranderen onder jouw leiding?
Ik hoop dat ik ondernemerschap, vertrouwen (in jezelf en in elkaar) en durven doen en lef hebben, kan toevoegen. Wij hebben de beste innovatieve creatieve denkers in huis en via partners aan ons gebonden. We kunnen relatief snel op nieuwe ontwikkelingen inspelen. Onze time-to-market is verkort.
Wat is naar jouw idee - marketingwise - het beste RAI evenement?
Ik vind het bijzonder dat wij als RAI zelf een aantal b-to-b beursmerken hebben gelanceerd die nu wereldwijd toonaangevend zijn. Vaak met technologie als driver zijn wij actief in sectoren als infrastructuur, watertechnologie, schoonmaak, tuinbouw en marine equipment. Zo creëren we ook in de VS, China, Turkije en Mexico waardevolle ontmoetingen.
Lees ook: Influencers op de Huishoudbeurs: 'We zijn jong en eigenwijs, begrijp dat'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing