Blind brake-reissite met verrassingsbestemmingen Srprs.me blijkt succes

Blind brake-reissite met verrassingsbestemmingen Srprs.me blijkt succes
  • Food-en-retail
  • 19 mei 2017 @ 16:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingConcepten

Srprs.me is een Nederlandse reisorganisatie met de missie om spontaniteit terug te brengen in reizen. Reizigers gaan op ‘blind break’, ze ontdekken pas op het vliegveld waar ze heen reizen. Sinds de start in 2014 reisden er al 50.000 mensen met hun bestemming als verrassing. Nu blijkt tijdens de uitreiking van de jaarlijkse European Tech30 competitie van The Next Web dat Srprs.me is uitgeroepen tot een van de 30 snelstgroeiende tech-bedrijven van Europa. Voor deze competitie worden elk jaar bedrijven genomineerd door The Next Web in samenwerking met Adyen.

De jury kijkt daarbij naar de groei in omzet in de periode tussen 2014 en 2016. Na een eerdere pre-selectie in Europese landen, waar Srprs.me derde werd in de Nederlandse Tech5 competitie - is de volledige top 30 bekend gemaakt.

17e plek voor Srprs.me en internationale uitbreiding
S
rprs.me eindigde uiteindelijk als zeventiende, tussen start-ups als Happn (16) en GoEuro (18). Het marketingconcept slaat kennelijk aan, vertelt oprichter Raymond Klompsma aan MarketingTribune: 'De focus van Srprs.me is nooit alleen maar snelle groei geweest, maar extreem blije klanten. Dit zien we terug in een NPS van minimaal 60 en de kaartjes die we van klanten krijgen vanuit hun bestemming en de persoonlijke complimenten na de Srprs-trips. Ik heb altijd een sterk geloof gehad dat groei en klanttevredenheid perfect samen kan gaan. Een erkenning als zeventiende in de Europese Tech30 is voor het hele team een stimulans om elke dag te blijven vechten om onze organisatie nog beter en klanten nog blijer te maken. Dit smaakt naar meer.'

Onvoorzien marketing-idee
Het succes in de Europese Tech 30 valt samen met de aankondiging dat Srprs.me nu actief is vanaf acht luchthavens in het Verenigd Koninkrijk, meldt het merk. Klompsma: 'Toen we in 2014 startten in Nederland had ik niet durven dromen dat we nu al naast België als eerste buitenlandse markt, ook actief zouden zijn in het Verenigd Koninkrijk. Het is ontzettend inspirerend om steeds meer landen kennis te laten maken met een andere manier van reizen, een manier die de spontaniteit in iedereen naar boven brengt.”srprs.me verwacht dit jaar 10.000 reizigers uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland.

Thema-verrassingen
Srprs.me heeft thema’s City Tripping, Honeymoon, Multi City, Broke, Road Tripping, Solo Together, Sunsation, Backpacking en het steeds wisselende Thema van de Maand. 'Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld moet zijn. Hier vul je een krascode in op je smartphone. Surprise, je gaat naar…', besluit Klompsma over zijn verrassende marketing-concept.
(PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken