Forse groei halalmarkt - Halal2Home beoogt landelijke distributie

Forse groei halalmarkt - Halal2Home beoogt landelijke distributie
  • Food-en-retail
  • 17 mei 2017 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodTrends

Het vorige week gelanceerde Halal2Home heeft plannen om binnen een half jaar op te schalen naar meerdere Nederlandse steden. De oprichters van de online halal super rijden nu nog zelf met bezorgfietsen in Amersfoort en Soest. De lancering komt kort na het nieuws over de explosieve toename van verkoop van halalvlees in Nederland.

Halil Horzum, Ahmet Erdogan en Bayram Kocer openden Halal2Home in genoemde plaatsen om consumenten van halal boodschappen te voorzien. Zij brengen de online bestelde (vers)artikelen gratis per fiets, met koelruimte, meldt Twinkle

De grens over
Binnen een half jaar tot negen maanden staat de eerste expansie op stapel, laten de oprichters weten aan Distrifood. ‘Ik denk dat de markt voor halal boodschappen groot genoeg is om op termijn zelfs landelijk te gaan’, zegt Horzum. Ook staan andere markten op het lijstje: ‘De doelgroep waar wij op mikken, zit niet alleen in Nederland.’

Keerzijde halal markt
In de markt zijn al meerdere bedrijven aanwezig die halal maaltijden bezorgen. Bestelhalal.nl, dat nu onderdeel is van Thuishalaleten.nl, is daar een voorbeeld van. Ook levert Thuisbezorgd.nl halal maaltijden aan de deur. Halal Vlees Express bezorgt alleen vleeswaren. Halal2Home heeft een uitgebreider assortiment. De niet al te diervriendelijke, vaak gruwelijke slachtmethodes die bij halalvlees horen, zijn een taboe in de meeste Nederlandse media, waardoor consumenten niet precies weten wat ze eten. Halal2Home heeft echter een motto waarin het niet om louter vlees draait: het merk is te zien als ‘pide met pindakaas’. Dat duidt op een breder assortiment. De lancering van Halal2Home kwam kort na het nieuws over de explosieve toename van halalverkopen. Horzum in Distrifood: ‘Het leek bijna zo gepland. Wij zagen die groei al langer aankomen.’
(bronnen: Twinkle, Distrifood, MT)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken