'Bruna en Primera krijgen last van V&D Schoolcampus bij Albert Heijn'

'Bruna en Primera krijgen last van V&D Schoolcampus bij Albert Heijn'
  • Food-en-retail
  • 10 mei 2017 @ 15:42
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Vanaf eind juni plachten scholieren hun boeltje bijeen te sprokkelen op de beroemde Schoolcampus in de voormalige V&D's. De nieuwe merkeigenaren laten nu 'als vanouds' tien weken dezelfde speciale schoolhoek inrichten, maar dan in de supermarkt. Albert Heijn kreeg de licentie. Marketinghoogleraar Kitty Koelemeijer reageert: 'Bruna en Primera gaan dit voelen.'

De Schoolcampus zal bijna net zo groot worden als vroeger in de V&D, maar beslaat straks een veel kleinere oppervlakte. Dat vertelt Ronald van Zetten, een van de eigenaren van de merknaam Schoolcampus in de Volkskrant: 'Het wordt wel een andere ervaring, ja. Ouderwets ronddwalen is er niet meer bij.' AH zal de Schoolcampus doen herleven, verwacht Van Zetten. 'Met het oude logo natuurlijk, maar ook met sfeermateriaal als posters en vlaggen. We willen echt dat scholieren hier speciaal voor naar Albert Heijn komen en dat zij niet alleen schoolspullen in hun mandje gooien tijdens het boodschappen doen.' 

Eigen design spaart Hema
Volgens marketinghoogleraar Kitty Koelemeijer (Nyenrode) zal niet de Hema hieronder lijden. Wel enkele andere retailformules reageert zij: 'Natuurlijk gaat Albert Heijn een stuk van de markt inpikken, absoluut. Maar de Hema heeft een eigen design, dat liefhebbers zullen blijven kopen. De Hema is echter niet de enige partij die na het faillissement van V&D vol op schoolspullen heeft ingezet. Ook Blokker, Bruna en Primera hebben deze producten groot ingekocht. Vooral zij gaan dit voelen.'
De Schoolcampus in AH zal vanaf eind juni tien weken in een speciale hoek van de supermarkten aanwezig zijn.
(bron: Volkskrant)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken