Webshops pakken 13 procent meer omzet in maart

Webshops pakken 13 procent meer omzet in maart
  • Food-en-retail
  • 16 mei 2017 @ 15:35
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingOnderzoek

Het is momenteel stuivertje wisselen tussen multichannelers en pure players in wie de meeste omzetgroei heeft in een maand. Nederlandse webwinkels zetten in maart overall 13 procent meer om dan vorig jaar, dezelfde groei als in februari, meldt het CBS

Het bureau houdt in zijn maandelijkse rapportage pure players – de bedrijven met een webwinkel als hoofdactiviteit – en multichanners - retailers waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is, uit elkaar. Ten opzichte van maart 2016 steeg de online omzet van pure players met 10 procent en die van multichannelers met 17 procent. In januari en februari wisselde dit ook al eens van positie.

Paasmin
De gehele retailbranche maakte, net als in februari 2017, een groei door van 4 procent. Bedrijven profiteerden in maart niet van Pasen, dat dit keer in april viel. Het volume pluste met 3 procent. Vooral winkels in kleding en schoenen profiteerden van het mooie maartweer. (bron: Twinkle)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken