Detailhandel pleit voor kostenverlaging en meer gemak door samenwerkende banken

Detailhandel pleit voor kostenverlaging en meer gemak door samenwerkende banken
  • Food-en-retail
  • 2 jun 2017 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

'Betere samenwerking tussen de banken ABN Amro, ING en Rabobank is een positief initiatief als dat leidt tot meer efficiëntie, meer veiligheid en vooral kostenverlaging', dat zegt Detailhandel Nederland als reactie op het bericht dat genoemde banken samen met Geldservice Nederland deze week naar buiten brachten. Vooral de rompslomp en de stijgende kosten voor het afstorten van contant geld hoopt de belangenorganisatie hierdoor te zien dalen. Cash is de winkeliers en retailmarketeers vaak een doorn in het oog. Dat kan makkelijker.

'Er wordt steeds minder met contant geld betaald aan de toonbank maar de afstortkosten zijn de laatste 10 jaar met ruim 20 procent gestegen', vertelt Michel van Bommel MarketingTribune, 'Bovendien kan een consument bij elke geldautomaat geld opnemen, maar een winkelier kan alleen bij de eigen bank geld afstorten.'

Winkeliers zien dit door deze samenwerking graag heel snel veranderen. 'In de avonden laat naar je huisbank rijden kost onnodig tijd en komt niet ten goede aan de veiligheid. Op meer plekken en tegen lagere tarieven kunnen afstorten is een langgekoesterde wens.'

Detailhandel Nederland zal zeker toezien dat door deze samenwerking geen geldautomaten ongewenst verdwijnen. Van Bommel: 'Contant geld moet voor iedereen te allen tijde bereikbaar blijven. En als deze samenwerking ook leidt tot betere veiligheidsmaatregelen – en daar gaan we wel van uit - dan is dat een positieve stap in de strijd tegen bijvoorbeeld plofkraken.'

Soms is de detaillist zelf ook graag koning klant.
(PvWK)
 

Over DHN
'Detailhandel Nederland is de spreekbuis van de winkeliers van Nederland en stelt zich ten doel de belangenbehartiging van de detailhandel in Den Haag en Brussel te optimaliseren en te versterken. Detailhandel Nederland vertegenwoordigt 100.000 winkeliers. De sector heeft een omzet van €98 miljard en biedt werk aan nog eens 781.000 mensen.'
(bron: DHN)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken