Jumbo wil vriendelijke overname Emté - Coop biedt mee
- Food-en-retail
- 11 jul 2017 @ 09:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 11 jul 2017 @ 09:01
- Redactie Food en Retail
Retailketen Jumbo wil Emté niet op een agressieve manier overnemen van Sligro en ziet af van een bod als Sligro onwelwillend is. Dit stelt Jumbo-cfo Ton van Veen in de Telegraaf. De Telegraaf stelt dat het om een overnamesom van €300 miljoen gaat. Emté Supermarkten is een Nederlandse supermarktformule en is onderdeel van Sligro Food Group.
‘Ik ontken niet dat we de ontwikkelingen rondom Emté een tijdje met belangstelling volgen en dit op enig moment ook kenbaar hebben gemaakt bij Sligro. Maar van vijandigheid is wat Jumbo betreft geen enkele sprake’, aldus Van Veen. Hij stelt in de krant dat hij een aantrekkelijke porpositie heeft kunnen bieden voor alle stakeholders. ‘Als Sligro dat niet wenst, dan respecteren we dat. It takes two to tango’, aldus de financiëel directeur. Afgelopen week kwam naar buiten dat Jumbo een bod heeft gedaan op alle Emté supermarkten van Sligro. Direct daarna kwamen de analyses die aangeven dat Jumbo voor een deel overlapt met Emté en dat bij verkoop Coop als mede biedende partij een rol zou spelen.
133 winkels
Sligro sloeg afgelopen donderdag een overnamebod op zijn supermarktketen Emté van de hand. Van welke partijen dat bod kwam, noemde de groothandelaar niet in haar persbericht. Volgens bronnen in de markt was de geïnteresseerde partij supermarktketen Jumbo, die samen met Coop de 133 Emté-supermarkten zou willen overnemen.
(bronnen: Telegraaf, MT , RTLZ en Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- nederland
- agressief
- onwelwillend
- onderdeel
- retailketen
- overname
- supermarkten
- ontwikkelingen
- familiebedrijf
- supermarktformule
- Jumbo
- Sligro
- Sligro Food Group
- supermarkt
- Emté
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing