Nestlé voorziet trage omzetgroei in 2017
- Food-en-retail
- 28 jul 2017 @ 11:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 28 jul 2017 @ 11:50
- Redactie Food en Retail
‘De autonome omzetgroei in de eerste helft van het jaar voldoet niet helemaal aan onze verwachtingen’, zegt Mark Schneider, topman bij Nestlé. Het Zwitserse fmcg-concern voorziet een tragere omzetgroei. De voedingsmiddelenindustrie kampt al langer met tegenvallende sales. Dat komt volgens Distrifood onder meer 'doordat consumenten steeds vaker voedsel uit pakjes links laten liggen omdat ze dat als ongezond beschouwen'.
In de eerste zes maanden van het jaar nam de omzet van Nestlé met slechts 2,3 procent toe, de zwakste omzettoename in minstens een decennium. Dat was beneden de verwachtingen van analisten. Nestlé rapporteerde een omzet over het eerste halfjaar van €38,5 miljard en boekte een operationele winst van €6,1 miljard, evenveel als in 2016. Nestlé, producent van onder meer babyvoeding, koffie en chocolade, voorspelde eerder dat de autonome omzet dit jaar met 2 tot 4 procent zou toenemen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- sales
- tegenvallend
- Distrifood
- omzetgroei
- omzetgroei
- verwachtingen
- Zwitsers
- fmcg-concern
- jaar
- voedingsmiddelenindustrie
- Mark Schneider
- Nestlé
- topman
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing